הושלם מיזוג "פרזות" עם "עמידר החדשה": יירכשו כ-100 דירות בירושלים



במסגרת המהלכים של משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, הושלמה השבוע העברת המניות של חברת הדיור הירושלמית "פרזות" ל"עמידר החדשה". במהלך 4 החודשים הקרובים תשלים פרזות רכישת כ-100 דירות עבור דיירי הדיור הציבורי בירושלים

כזכור, בספטמבר האחרון אישרה ועדת הכספים את מיזוג חברת הדיור הממשלתית- ירושלמית 'פרזות' עם חברת "עמידר החדשה", וזאת כצעד נוסף בייעול מנגנון הדיור הציבורי בישראל, תוך צמצום כפל עלויות מנהלתיות והפניית התקציב הפנוי לרכישת יחידות דיור נוספות לטובת הדיור הציבורי.

השבוע, הושלם המיזוג באופן סופי, עם העברת כל מניות החברה לידי "עמידר החדשה" והפיכת "פרזות" לחברת בת. מיזוג זה מאפשר את מימושם של כ- 130 מיליון השקלים שבקופת "פרזות" לטובת רכישת כ- 100 דירות לדיירי הדיור הציבורי בירושלים, הממתינים שנים רבות לדירות.

צעד זה מצטרף לשורת מהלכים בתחום הדיור הציבורי שיצאו לדרך בשנה וחצי האחרונות. בין השאר, נרכשו כאלף דירות, אוכלסו כ-600 דירות ריקות על ידי הגמשת קריטריונים, החל פרוייקט לבניית 2600 דירות בשיתוף הסוכנות היהודית ועמיגור, הושג סיכום תקציבי תוספתי בסך של 150 מיליון ש״ח לטובת רכש דירות לממתינים למעלה מ 9.5 שנים לדירה והוקדשו 100 מיליון ₪ לרכש דירות עבור נכים רתוקים. כמו כן, נחתם הסכם עם חברת חלמיש, במסגרתו כ- 75 מיליון ש"ח שבקופת החברה הועברו לטובת רכישת דירות לדיירי הדיור הציבורי בתל אביב- יפו.

בנוסף, משרד הבינוי והשיכון חתם על הסכם התחדשות עירונית עם חברת עמידר, במסגרתו רווחים מפרוייקטים של התחדשות עירונית באזורי הביקוש יופנו לשיפוץ דירות בפריפריה.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "בשנה וחצי האחרונות אנחנו עמלים על צמצום פערים גדולים שנוצרו בתחום הדיור הציבורי בעשרות השנים האחרונות. כספים רבים שייעודם המקורי היה עבור הדיור הציבורי, הופנו במהלך השנים לצרכים אחרים, ופגעו בקצב הרכש וביכולת הסיוע לאוכלוסיות שנזקקו לפתרונות משמעותיים. היום, אנחנו יוזמים פתרונות מידיים כרכש דירות בקצב חסר תקדים ואכלוס דירות ריקות על ידי הגמשת קריטריונים, וכן מסדירים פתרונות תשתיתיים וארוכי טווח אשר יעניקו פתרונות לממתינים גם בשנים הבאות".

מנכ"ל  משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני אמר כי: ״כל הצעדים הללו הינם פועל יוצא של  פעילות ממוקדת של משרד הבינוי והשיכון לשיפור תחזוקת הדיור הציבורי ולהגדלת מתן פתרונות דיור לדיירי הדיור הציבורי. נמשיך ונפעל למען דיירי הדיור הציבורי גם בהמשך״.

יו"ר עמידר החדשה, יצחק לקס: "הפיכת פרזות לחברת בת- משמעותה התייעלות כלכלית משמעותית ומתן מענה לכמאה משפחות הממתינות לדירה בירושלים. צמצום רשימת הממתינים הינה יעד לאומי הנמצא בראש סדר העדיפויות של החברה".

תמונה: הדס פרוש/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה