הדלקת נרות חנוכה: כללי זהירות



לרגל חג החנוכה, בכבאות והצלה מחוז ירושלים ממליצים על מספר כללים חשובים לבטיחות באש

חג החנוכה מאופיין  בהדלקת נרות במהלך שמונה ימים. למרות שבד"כ החנוכיות הסטנדרטיות מורכבות מחומרים שאינם דליקים, קיימת סכנה להתלקחות אש מנרות דולקים שהושארו ללא השגחה.

בעקבות מקרים רבים של שריפות בבתים ומבני ציבור בחג החנוכה בשנים האחרונות. בכבאות  והצלה מחוז ירושלים, קוראים לציבור, ומבקשים לפעול על פי ההנחיות כדי למנוע התלקחות אש ושריפות כתוצאה מהדלקת נרות חנוכה ברשלנות או בחוסר אחריות.

להלן מספר המלצות לציבור לבטיחות והגנה מפני שריפות:

יש למקם את החנוכיה על משטח יציב וחזק שיכול להכיל בבטחה את הנרות בעת נפילה שלהם, רצוי על מגשי מתכת, זכוכית, או שיש.

אין להציב את החנוכיה בקרבת וילונות או רהיטים, או תחת ארוניות. בנוסף יש להרחיק את הנרות ממערכות גז למיניהן.

לאלו הנוהגים להציב את החנוכיות בפתח הבית, יש להרחיק את הנרות מדלת הבית בעיקר כשמדובר בדלתות עץ ואם אפשר, להשתדל להכניס את החנוכיה לתיבה ייעודית (עם תו תקן) להדלקת נרות חנוכה.

יש להימנע מלהציב את החנוכיה מול פתחי אוורור, ארגזי חשמל וכד'.

אין להשאיר נרות דולקים ללא השגחה או בקרבת ילדים, וכן יש לתת את הדעת על הנרות בכל עת.

כנהוג בחג, עוסקים הילדים במלאכת בניית חנוכיות מסוגים שונים, חנוכיות אלו רובן ככולן, לא עומדות בתקן, לא בטוחות והסכנה בנפילת נר, או קרינת חום מלהבת הנר והצתתן, גבוה במיוחד. אי לכך אסור להשתמש בחנוכיות אלו כדי להדליק נרות מכל סוג!

יש להרחיק כל אמצעי הדלקה (מציתים ,גפרורים וכד') מהישג ידם של ילדים!

הדלקת נרות בידי ילדים תעשה אך ורק בהשגחת מבוגר.

בדירה בה מוחזק בעל חיים, יש לנקוט משנה זהירות מחשש שבעל החיים יקפוץ ויפיל את החנוכיה.

מומלץ להצטייד באמצעי כיבוי בקרבת החנוכיה כגון – מיכל/או צינור מים, לאלו שמשתמשים בנרות שמן, עדיף להצטייד במטף כיבוי. בכל מקרה אין להסלין מים ישירות על שמן בוער!!

אסור להשאיר חנוכיה דולקת ללא השגחה! יש לוודא כיבוי של הנרות לפני שיוצאים מהדירה או הולכים לישון.

בכל מקרה של התלקחות שריפה, במקביל לפעולות הכיבוי שפורטו לעיל, התקשרו באופן מיידי, למערך כבאות והצלה, במספר טלפון חירום – 102.

טפסר ניסים טויטו מ"מ מפקד מחוז ירושלים: "מחוז ירושלים מתמודד מדי שנה עם שריפות מורכבות במבנים, כתוצאה מהדלקת חנוכיות באופן לא בטיחותי. לצערנו כמעט בכל שנה יש בחנוכה נפגעים בגוף ונזק רב נגרם לרכוש. זכור לנו מקרה כואב במיוחד שהתרחש לפני שנתיים,  בו ילד קטן קיפח את חייו בחג החנוכה, כתוצאה מהתלקחות חנוכיה. אני פונה אל הציבור ואל מנהיגי הקהילות ומבקש בכל לשון של בקשה, להקפיד על הנחיות הבטיחות שאנו מפרסמים לקראת החג. ובשום מצב, לא להשאיר חנוכיה דלוקה ללא השגחה אף לא לרגע. בנוסף, חשוב לדווח מיידית למוקד כבאות והצלה על כל אירוע דליקה קטן כגדול. בהזדמנות זו, אני מאחל לכל תושבי מחוז ירושלים ולכלל עם ישראל, חג אורים שמח ובטוח מלא באור ושמחה".

תמונה: מרים אלסטר/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה