העמותה הירושלמית, אקים ירושלים, הפועלת ללא מטרות רווח מציגה בימים אלה תערוכה חדשה. התערוכה כשמה כן היא, 'בראש אחד' מציגה את שיתוף הפעולה בין אמנים עם מוגבלות שכלית לבין תלמידים חיצוניים

אקים ירושלים הינו ארגון המנוהל ע"י הורים ובני משפחה של אנשים עם מוגבלויות, אנשי מקצוע בשיתוף עם בני משפחה ומתנדבים אחרים.

העמותה נוסדה ב-1951 וכאמור, מורכבת מהורים ואנשי מקצוע העובדים בכפיפה אחת כדי לספק וליישם מענים זמינים, נגישים ויעילים לבעיות ולצרכים של אנשים עם מוגבלות שכלית ושל משפחותיהם.

לפני כשבוע התקיים אירוע פתיחת תערוכת אומני אקים ירושלים. בתערוכה החדשה העונה לשם 'בראש אחד' מוצגים תוצרים מחוג קרמיקה, צילום, ליבוד וציור. העמותה מפעילה שלושה הוסטלים לדיירים בשכונת בקעה, בעוד הדיירים העצמאים יותר מתגוררים בדירות עצמאיות ברחבי העיר. בנוסף, מפעילה העמותה מרכז קהילתי בשם בית רחל שטראוס, בו מתקיימים חוגי אומנות רבים כמו: צילום, ציור, מוסיקה ותנועה ושם רוכשים הדיירים כלים להביע את עצמם ולפתח את כישרונותיהם. 


לאירוע פתיחת התערוכה הגיעו אנשי מועצת העיר: לורה ברטון, מר חנן רובין וגב' עינב בר כהן, נציג משרד הרווחה מר' אבנר זקן, חברי העמותה, שוחרי אומנות, תורמים, משפחות האומנים והאומנים עצמם.

השנה בחרו אנשי העמותה לקרוא לתערוכה "בראש אחד", מפני שלראשונה נעשה שיתוף פעולה מלא בין קהילה לדיירים. כך למשל, עובדי בנק יהב הגיעו כתלמידים מן השורה ולא כמתנדבים ויחד עם הדיירים, בשוויון מלא, כחברים לכיתה, למדו טכניקות אומנותיות ויצרו תוצרים מרהיבים בכך התגשם חלק מחזון העמותה- שילוב טהור ומלא של הדיירים עם קהילה "נורמטיבית" חיצונית כולם כמו שם התערוכה "בראש אחד".

מנחת הסדנא הגב' שנינה טאוסון סיפרה "עבורי ללמד את הסדנה המשולבת של עובדי בנק יהב ודיירי אקים ירושלים, היה סוג של שיא חדש בקריירה שלי. אני מלמדת אומנות מבוגרים למעלה מ20 שנה, במסגרות שונות ומגוונות, אך חוג כזה זכיתי ללמד בפעם הראשונה. ללמד אנשים עם יכולות קוגניטיביות, הבעתיות ורגשיות ברמות שונות כל כך,  זה אחד הדברים המעניינים והמהנים שעשיתי בקריירה שלי וכרגיל הוכיח לי שהאומנות היא כלי ביטוי מדהים שמשמש צוהר לנפשם של כל האנשים, ללא הבדל דת, גזע, מין ובמקרה זה קוגניציה."

באירוע נאמה הדיירת האומנית שירן, אשר השתתפה בחוג צילום, לאורך השנה. שירן סיפרה ותיארה מהי האומנות עבורה "להתעורר בבוקר ליום בו יש חוג אחה"צ זה יום אחר מבחינתי, יום של חוג הוא יום שמח, יום כיף. בחוג אני יכולה להגיד מה אני רוצה לצלם, אומנות זה חופש ביטוי, חופש ליצור ולעצב במסגרת את מה שאני רוצה לראות. דרך האומנות הצלחתי לצלם דברים כפי שאני רואה ורוצה אותם." 

התערוכה מוצגת עד ה-20.1 ופתוחה לקהל הרחב בדרך בית לחם 81.

קרדיט לתמונות: חגי שמואלי 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה