הוצאה לפועל – תשלום חובות מאוזן



נכון לסוף שנת 2015, היו בהוצאה לפועל למעלה משני מיליון תיקים פתוחים. מדי שנה נפתחים אלפי תיקים, אשר חלקם נסגרים עוד באותה שנה. ישראלים רבים נאלצים להתמודד עם ההשלכות של תיק בהוצאה לפועל, השלכות שיכולות להשפיע על חייהם בצורות שונות.

 

למרות הדימוי המאוד שלילי ובעייתי של עצם זה שקיים תיק בהוצאה לפועל, הרי שמדובר במוסד מאוד חשוב ובמערכת שמקלה מאוד על אנשים אשר הגיעו לסיטואציות כלכליות לא פשוטות, אשר מעמידות אותם במצב שהם אינם יכולים לעמוד בדרישות תשלום שונות.

בשביל להבין מה זה בעצם הוצאה לפועל ומדוע מדובר במוסד שפועל לטובת האנשים, משני צידי המתרס, אלה החייבים ואלה הנושים, הנה הסבר קצר כיצד מגיעים למצב בו נפתח תיק בהוצאה לפועל.

נניח ואתם חייבים כסף לגורם מסוים, ואינכם יכולים לעמוד בתשלום החובות שלכם, אז אתם מבקשים שיפתח הליך של פשיטת רגל. כך אתם מוגנים מפני תביעות משפטיות ולמעשה לא ניתן לגעת בכם. לצורך זה אתם מגייסים עורך דין שמתמחה בפשיטות רגל ובהוצאה לפועל, דוגמא עורך דין רוני ברוש, אשר מייצג גורמים רבים אשר נאלצו להתמודד עם הוצאה לפועל.

חשוב לומר, עבור החייב, מצב של פשיטת רגל הוא לא מצב אידיאלי, מן הסתם, אך הוא עדיף על כל סיטואציה אחרת. אומנם חשבונות הבנק שלו מוגבלים והוא לא יכול לעשות שום שימוש בכספו עד שהוא מגיע להסדר חוב, אך מנגד, הוא יכול להתחיל דרך חדשה. הוא לא צריך לעבוד מול החייבים אלא יש לו הגנה משפטית. מה עוד, שבמסגרת הסדר חובות, לרוב מקובל שהוא לא יידרש לשלם את כל החוב במלואו, אלא חלק ממנו.

מה לגבי הנושים?

מצד שני, יש אתם מי שחייבים לו כסף. זה יכול להיות כל גורם פרטי או עסקי, החל מאישה שבן זוגה לשעבר לא שילם לה מזונות, גורם פרטי שהלווה כסף ולא קיבל אותו בחזרה, בעל מקצוע שלא קיבל תשלום על עבודתו ועוד. מאחר ולא תמיד יש באפשרותם לגבות את החובות שמגיעים אליהם, הם פונים אל עורך דין הוצאה לפועל, גם כאן הם יכולים לפנות  אל רוני ברוש, והוא פועל מול הוצאה לפועל. מוסד זה הוא הגובה החוקי של מדינת ישראל.

מוסד הוצאה לפועל, מוציא התראות כלפי אותו חייב ובמידה והוא נענה, הרי שיש לו סמכות בחוק לעקל נכסים, חשבונות בנק ועוד. בצורה כזו, החייב לא יכול להבריח את כספו ונכסיו (כלומר להשתמש בהם לצורך דברים אחרים,עד שהוא מחזיר את חובו) והנושה מקבל את מה שמגיע לו.

ייתכן מאוד שהחייב יכריז על עצמו כפושט רגל וינסה להגיע להסדר נושים, על מנת להסדיר את מצבו, כפי שציינו ואז החייבים ייאלצו לוותר על חלק מהחוב כלפיהם אך הם לפחות הם יקבלו חלק ממנו.

חשוב להבהיר, הוצאה לפועל פועלת כחוק, ומכאן גם הכוח שלה. מערכת המשפט עומדת לצד מוסד זה, והכל מתנהל תחת הסכמה עם עורכי דין שמכירים ומתמחים בתחום. לכן תמיד מומלץ לפנות להוצאה לפועל ולא לגורמים אחרים, שאינם מקבלים ואינם עובדים כחוק.

אם אתם מחפשים עורך דין שמתמחה בהוצאה לפועל, זה הזמן לפנות אל רוני ברוש. עורך דין בעל משרד בתל אביב אשר משרת חייבים ונושים כאחד. רוני ברוש מתמחה בייצוג מול הוצאה לפועל וכן בייצוג גורמים שונים במקרים של הסדרי חוב ופשיטות רגל. אתם מוזמנים ליצור איתו קשר עוד היום ולקבוע איתו פגישת היכרות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה