מוזיאון מגדל דוד לבוש לחורף



מוזיאון מגדל דוד לובש בגדי חורף ומציע מפגשים, סיורים וחיזיון לילי להכיר את תולדותיה של הבירה

עיר הבירה ייצור ושתיית בירה בירושלים- חמישי, 2 בפברואר, בשעה 20:30  90-100 ₪ מפגש וטעימות בירות ירושלמיות עם מומחה הבירה שחר הרץ. נלמד ממה עשויה בירה וכיצד מכינים אותה, נשמע על בתי המרזח של העיר, על ההיסטוריה של הבירה בירושלים ושלל סיפורים על בירה ואנשים. נכיר את תרבות שתיית הבירה בישראל, את תעשיית הבירה ותחום מבשלות הבוטיק המתפתח בשנים האחרונות - במיוחד באזור ירושלים. נטעם סוגים שונים של בירות מהמבשלות הירושלמיות הרצל, שפירא ובאסטרס. מדריך: שחר הרץ, מומחה לבירה והבעלים של beer & beyond, מרצה: עדנה עסיס, מורת דרך

משקאות הם חלק בלתי נפרד ממסורת ומתרבות עירונית – הם משמשים תפקיד חשוב בתפילה, במפגשים חברתיים, באמנות ובכלכלה. אילו משקאות ייחדו את ירושלים לאורך ההיסטוריה? על מה דיברו מנהיגי היישוב כשישבו להפסקת קפה מול בניין הכנסת? מתי התפתחה תרבות היין בירושלים? ומתי ירושלים, עיר הבירה הפכה להיות עיר הבירה?

סיור: ירושלים לדורותיה – סיורים מודרכים במוזיאון ובמצודה (ליחידים) כלול במחיר הכניסה אורך הסיור: כשעה וחצי עברית: ימי שלישי בשעה 10:30  אנגלית: בימים ראשון-חמישי בשעה 11:00

סיור: מארמון הורדוס לבית העצורים – סיורים בחפיר המצודה ובקישלה (בתוספת 5 ₪) אורך הסיור כשעתיים, עברית: ימי חמישי בשעה 10:30 אנגלית: ימי שישי בשעה 10:00

סיור מודרך בחפיר המצודה ובאחד החללים המרתקים המסתתרים מתחת לפני האדמה במתחם מוזיאון מגדל דוד – מקום קטן האוצר בחובו את כל תולדותיה של ירושלים. בסיור יוצג סיפורו של המבנה הידוע בשם "הקישל" שנבנה בשנת 1834 על ידי איברהים פשה, השליט המצרי בארץ ישראל, והמשיך לשמש כמתחם צבאי גם כאשר חזרו העות'מאניים לשלוט בעיר (1841). בתקופת המנדט שימש המבנה כת משטרה וכבית סוהר, ובין השאר נכלאו בין כתליו אסירי האצ"ל. בחפירות הארכיאולוגיות שנערכו במקום בעשור האחרון התגלה "סרגל הזמן" של ירושלים – מימי בית ראשון, שרידי ארמון הורדוס ומפעל בורסקאי מימי הביניים ועד לאסירי המחתרות. הסיור עובר בדרכו בחלקו הדרום מערבי של חפיר המצודה, בו נחשפו שרידים ארכיאולוגיים ייחודיים וגילויים מרתקים.

החיזיון הלילי מחיר: 45-55 ₪ שני, רביעי וחמישי 18:30 ו 19:30. מוצאי שבת: 19:00 ו 20:00

חומות המצודה משמשות תפאורה למופע לילה שכולו חגיגה של צלילים ומראות. בין השרידים הארכיאולוגיים שבחצר המצודה ולצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי-ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. החיזיון הלילי עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים", אבני החומות והמבנים נמוגים לתוך התמונות והדימויים המוקרנים עוטפים את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. טכניקות חדשניות ומערכת מחשוב משוכללת מפעילות 20 מקרנים, 10 נגני וידאו, 14 מחשבים ו-14 רמקולים. אליהם מצטרפים כ-10 קילומטרים של כבלים ושני בתי הקרנה.
החיזיון הלילי, הראשון מסוגו בעולם, מיועד לכול – לישראלים ולתיירים, למשפחות, לדוברי כל השפות – ולכל אוהבי ירושלים!

*משך המופע כ-45 דקות והוא מתקיים תחת כיפת השמים. מומלץ להצטייד בלבוש חם. חלקו הראשון של המופע בהליכה בחצר המצודה עד לתחילת המופע המרכזי. המופע נגיש למוגבלים בתנועה. המופע אינו מתקיים בעת תנאי מזג אויר סוער.

תערוכת הקבע כלול במחיר הכניסה למוזיאוןמגדל דוד הינו מוזיאון היסטורי המציג את סיפור תולדות ירושלים באמצעי המחשה מגוונים. התצוגה ממוקמת בחדרי המשמר של מצודה עתיקה מימי הביניים, הניצבת בכניסה לעיר העתיקה של ירושלים. התצוגה עוקבת אחר רצף התקופות ההיסטוריות של העיר, ומציגה את האירועים הבולטים בכל אחת מהן. ראשיתה בעדויות הראשונות לקיום עיר בירושלים באלף השני לפנה"ס, וסיומה בהיות ירושלים לבירת מדינת ישראל.


תמונה: נפתלי היליגר/ flash 90 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה