20 חשודים נעצרו במהלך הפרות הסדר שבוצעו על ידי חרדים



14 כתבי אישום הוגשו כנגד מפירי סדר שנעצרו במהלך ההפרות סדר והתפרעויות חרדים במהלך השבועיים האחרונים בירושלים ובבית שמש

במהלך הפרות הסדר במגזר החרדי מתחילת החודש נעצרו 20 חשודים שהובאו בפני בית המשפט. בכלל מוקדי הפרות הסדר המשטרה נערכה ופעלה אל מול מפירי הסדר שהתפרעו וסיכנו באופן מכוון אזרחים, שוטרים וגרמו נזק רב.

חקירה מקצועית ומאומצת של המשטרה, לצד  שיתוף הפעולה עם הפרקליטות, הובילו להגשת 14 כתבי אישום בגין עבירות סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעות, הצתה, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור.

בדיון שהתקיים אתמול (ב') בבית המשפט המחוזי בירושלים, בעקבות ערר אותו הגישה המשטרה על החלטת בית משפט השלום ששחרר בתנאים מגבילים חשוד שתועד מצית ספה אותה דרדר לכביש, 
קיבלה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן את ערר המשטרה, האריכה מעצרו של החשוד וקבעה בהחלטתה כי "מחומר החקירה עולה לכאורה כי המשיב השתתף בהתפרעות שבמהלכה נזרקו אבנים אל עבר שוטרים, הוצתו עגלות אשפה, וכאמור אף המשיב הצית ספה אותה דרדר אל הכביש. מעשיו של המשיב היה בהם כדי לסכן את העוברים בדרך. זאת ועוד מדובר באירועים החוזרים על עצמם בימים האחרונים, ובתקופה בה אירועים כאלה כבר אינם מקרה בודד, נדרשת תגובה מתאימה".
 
במשטרת ישראל ציינו כי המשטרה תפעל בנחישות וביד קשה כנגד התפרעויות אלימות העלולות לסכן את שלום הציבור ובטחונו. שיתוף הפעולה עם הפרקליטות הוביל להגשת כתבי האישום החמורים ולמעצר חשודים עד תום ההליכים. "שוטרי מחוז ירושלים פועלים לילות כימים למענם של כלל תושבי העיר ומבקריה,   לשמירה על שלומם ובטחונם והסדר הציבורי וימנעו מכל מפר סדר באשר הוא לעבור על החוק ולשבש את חייהם של האזרחים הנורמטיביים שומרי החוק ולפיכך הפעילות הנחושה והבלתי מתפשרת תימשך". 

תמונה: flash 90/ נטי שוחט  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה