מקהלת ברתיני תעלה בחודש מארס 2017 את "זמר שכזה", מופע א-קפלה ייחודי, המשלב שירה ותנועה בניצוחו של רונן בורשבסקי ובעיצוב בימתי ותנועה של איריס גורן

25 זמרי המקהלה יגישו לקהל יצירות אהובות, ממגוון רחב של סגנונות ותקופות, החל משירי ארץ ישראל, עיבודים ללחנים עממיים, יצירות קלאסיות ועד לשירי פופ וספיריטואלס. בתכנית תבצע המקהלה יצירות מאת נורית הירש, מרדכי זעירא, סשה ארגוב, יחזקאל בראון, יוסף ברדנשווילי, סלמונה רוסי, י.ס באך, פיאצולה הביטלס ורבות אחרות.

14 במארס בתיאטרון ירושלים – מופע בכורה

מקהלת ברתיני תקיים במהלך חודש מארס הקרוב סבב הופעות אביבי ומחודש של המופע "זמר שכזה", אשר זכה להצלחה גדולה מאד. "מופע "זמר שכזה" בביצוע מקהלת ברתיני היה רב טעם ורב קסם...הנאה לאוזניים ולעיניים...אנא, הגישו תכנית זו שוב!" (חגי חיטרון, הארץ, 15/4/16). המופע עלה לראשונה באופן חד פעמי באפריל 2016, ולאור הצלחתו הוחלט לקיים מסע הופעות בעונה הנוכחית.

"זהו מופע בהגשה חופשית, כזו שמשוחררת מתווים" אומר המנצח בורשבסקי ומוסיף, "זה מאפשר לבצע כל שיר בדרך שונה, מבוימת חלקית או בתנועה. חווית הצופה או המאזין מועצמת ונוצר קשר מיידי ובלתי אמצעי בין הקהל למבצעים".במופע החדש תגיש המקהלה לקהל, יצירות אהובות בעיבודים רעננים בניצוחו שלרונן בורשבסקי ובעיצוב בימתי ותנועה של איריס גורן ובהשתתפות הפסנתרנית סבטלנה קוסייטובה, שתלווה את המקהלה בחלק מן היצירות.

רונן בורשבסקי, מנצחה של מקהלת ברתיני והמקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני, הוא גם מנצחן של מקהלות ביה"ס הגבוה למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה ומקהלת האיחוד. בורשבסקי משמש מרצה בכיר וראש המחלקה לניצוח מקהלות באקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב, הוא בעל תואר אמן ותלמידם של הפרופסור נועם שריף והפרופסור מנדי רודן. במסגרת פרויקט "פילהרמונייה גרמנית - ישראלית", הוביל תזמורת ומקהלה ישראלית-גרמנית בסיור קונצרטים ברחבי גרמניה וניצח על האורטוריה "אליהו" מאת מנדלסון באולמות מפורסמים ובהם הגוונדהאוס בלייפציג. תקליטור בניצוחו עם המקהלה הקאמרית של אורטוריו ירושלים, בהפצת  חברת "הרמוניה מוּנדי", זכה בפרס יוקרתי מטעם האקדמיה לאמנויות בפאריס. בורשבסקי השתלם בווינה אצל המאסטרו הנס גראף, וכזוכה מלגה ע"ש קוסביצקי הוזמן להשתתף בקורס הניצוח היוקרתי של פסטיבל טנגלווד בארה"ב, עם התזמורת הסימפונית של בוסטון. בתחילת הקריירה זכה בורשבסקי בפרסים בינלאומיים בתחרויות ניצוח חשובות בעולם: תחרות "ניקולאי מלקו" בדנמרק ותחרות הניצוח של טוקיו, ומאז הוא מוזמן בקביעות לנצח על תזמורות בארץ ובחו"ל.


מקהלת ברתיני - גוף הא-קפלה הקבוע של זמרים חברי המקהלה הישראלית ע"ש גארי ברתיני, הוקמה ע"י חגי גורן ורונן בורשבסקי בשנת 2009. המקהלה מתמחה בביצוע יצירות א-קפלה ויצירות אורטוריות עם הרכבים קאמריים. רפרטואר המקהלה כולל יצירות אתגריות מתקופות הרנסאנס, הבארוק, הקלאסיקה, הרומנטיקה ומוסיקה בת זמננו, בסגנונות מוסיקליים מגוונים: כנסייתי, עממי, יהודי וישראלי. המקהלה מקיימת פרויקטים משותפים עם תזמורות קאמריות ועד כה הופיעה, בניצוחו של רונן ברושבסקי, עם התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הקאמרית של פראג, תזמורת "נובה אמדיאוס" מרומא, אנסמבל בארוקדה, עם הקאמרטה הישראלית ירושלים בניצוח אבנר בירון ועוד. המקהלה מופיעה בתכניות א-קפלה מגוונות ברחבי הארץ ובפסטיבלים והחל משנת 2012 יצאה למסעות קונצרטים באירופה.

איריס גורן, מורה ויוצרת בתחומי התנועה, בימאית וכוריאוגרפית, למדה מחול באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים ובעלת תואר מאסטר של אוניברסיטת ניו יורק. שנים רבות ניהלה סטודיו לתנועה ולהקת מחול בירושלים ולימדה במוסדות מרכזיים בארץ. בשנים האחרונות עוסקת הגב' גורן בתחום עבודת הגוף והתנועה לזמרים במחלקה הווקאלית של האקדמיה למוסיקה בירושלים וספרה "הגוף הוא הקול - על העצמת חלקו של הגוף במלאכת השירה" )2016( מסכם את הישגיה הייחודיים בתחום זה. גורן ביימה מחזות זמר ומחזורי שירים ובשנים 1999-2000 ביימה את האופרה "אורפיאו ואורידיצ'ה" בפסטיבלים בספרד ובישראל והיא מוזמנת להנחות שיעורים וכתות אמן למוסיקאים בארץ ובחו"ל.

מועדי המופע ועלויות:

יום ג' 14/3/17 - אולם רבקה קראון, תיאטרון ירושלים, בשעה 20:30.
יום ג' 21/3/17 - היכל התרבות, ראשון לציון, בשעה 20:30.
יום ג' 28/3/17 - מרכז וייל, כפר שמריהו, בשעה 20:30.
יום ה' 30/3/17 - קונסרבטוריון שטריקר, תל אביב, בשעה 20:30.

עלות כרטיס: 100 ₪ | תינתן הנחה לגמלאים, סטודנטים וקבוצות. רכישה באתר בראבו: kupatbravo.co.il | או בקופות האולמות.


תמונה: שלי בוארון  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה