ילדות זה הגול



כ-150 ילדות בכיתות ד-ו' מירושלים והסביבה הפגינו את יכולתן בכדורגל במהלך טורניר "ליגת השכונות" לבנות שהתקיים במגרש קשת בעיר. המנצחות הגדולות – בנות בי"ס אגרון

שבוע שעבר הגיעו מעל ל-150 ילדות מכל רחבי ירושלים והסביבה אל מגרש קשת בירושלים, לטורניר הכדורגל לבנות של מיזם "ליגת השכונות" של מועדון הכדורגל הפועל קטמון ובחסות סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים. בטורניר ניצחו בנות בי"ס אגרון והמאמן אורי פלקוביץ, ואל המקום השני המכובד, הגיעו בנות בי"ס ארגנטינה והמאמנת נתלי טאטי. טקס הענקת הגביעים היה מרגש במיוחד, כאשר במהלכו בנות בי"ס ארגנטינה עודדו והריעו לבנות בי"ס אגרון על הניצחון.

ליגת השכונות הינו מיזם חברתי המשלב סיוע בלימודים וכדורגל מקצועי ככלי חינוכי. במיזם משתתפים מאות ילדים וילדות, בכיתות ד'-ח', אשר לומדים במסגרתו, ומקבלים סיוע מסטודנטים בהכנת שיעורי הבית. לאחר הכנת השיעורים, הילדות והילדים מתאמנים בקבוצות כדורגל בבתי הספר שלהם. מידי חודש נפגשים הילדים לטורניר בנים ולטורניר בנות, בו מתחרים בתי הספר השונים. בליגת השכונות חברות 42 קבוצות, בהן 15 קבוצות של בנות בכיתות ד-ו, 15 קבוצות בנים בכיתות ד-ו, ו-12 קבוצות בנים בכיתות ז-ח.

יוזמת ליגת השכונות, ובכלל זה טורניר הבנות, פועלת כולה במתכונת ייחודית - Fair play. הילדים בוחרים בעצמם את החוקים, והמאמנים משגיחים שכל קבוצה עומדת בחוקים שהילדים קבעו. כמו כן, ב"ליגת השכונות" אין כרטיסים אדומים או צהובים -  יש כרטיסים ירוקים. במידה וילד או ילדה הבקיעו גול, והלכו ללחוץ יד למישהו מהקבוצה האחרת, הם יקבלו כרטיס ירוק. אם דאגו לילד מהקבוצה השנייה שנפל במהלך הריצה, יקבלו כרטיס ירוק גם כן, וכן הלאה. הקבוצה שבסיום הטורניר תחזיק במספר הכרטיסים הירוקים הגבוה ביותר, תקבל את "גביע המשחק ההוגן", הגביע הגדול ביותר.

בהפועל קטמון גאים לומר, כי הבנות נמצאות ביוזמה כבר מיומה הראשון בשנת 2009. ליאור חוג'ה, אחראי היוזמה החברתית של מועדון הכדורגל הפועל קטמון, מספר כי: "המועדון חרט על דגלו את התרומה לקהילה, במטרה לראות ליגה חברתית ושוויונית, אשר בה יש מקום לכל אחד ואחת. אנחנו רואים כיום מעל ל- 150 ילדות, וקרוב ל- 1000 ילדים וילדות במסגרות השונות, אשר משחקים תחת הערכים והנורמות של המועדון, והכל בצורה מכבדת והוגנת אשר מקדמת את תרבות המגרש והערכים בהם אנו מאמינים במועדון. אנו כרגע עם 15 קבוצות של ילדות בכיתות ד-ו', ובשנה הבאה אנו פותחים לראשונה גם קבוצות לבנות בכיתות ז' ו-ח'. 

ירון רביד, מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים קורא לציבור הירושלמי להגיע ולהיחשף מקרוב לפרויקט החשוב, וכמובן לעודד את הילדים בתחרויות החודשיות: "מדובר בפרויקט חשוב שמשלב פעילות חינוכית ופעילות ספורטיבית מהנה עבור הילדים והילדות ומחבר בין כל האוכלוסיות בעיר" מסביר רביד. "אנו שמחים לשתף פעולה בפרויקטים קהילתיים וחברתיים כמו זה ונמשיך לעשות כן גם בעתיד. אני מאחל למאות הילדים והילדות המשך עונה מוצלחת, וברכת הצלחה והנאה במשחקים, ומזמין את הציבור הרחב להגיע ולהתרשם בעצמו מאיכות השחקניות והמשחקים ומחשיבות הפרויקט".

קרדיט צילום: סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה