בתי אבות במרכז הם מקומות בהם מתגוררים קשישים ומקבלים שירותים מיוחדים כל עוד הם שוהים שם. כמו כן, הם מקבלים גם טיפול המותאם לצרכים האישיים שלהם, יחד עם פעילות המותאמת לגיל שלהם.

 

אפשרויות דיור

קיימות מספר אפשרויות שונות של פתרונות דיור עבור גיל הזהב, וכן סוגים שונים של בתי אבות. אספנו עבורכם את הסוגים השונים של אפשרויות הדיור הקיימות עבורכם או עבור הוריכם או קרובי המשפחה שלכם המחפשים ייעוץ במציאת בתי אבות במרכז:

  • בית אבות עבור עצמאים – בית אבות עבור עצמאים מיועד לקשישים שיכולים לדאוג לצרכים של עצמם. אותם קשישים עצמאים עברו בעצם את מבחן התלות של ביטוח לאומי, וכן את המבחן הבודק את היכולות המנטליות שלהם. ברוב המקרים המעבר של קשישים עצמאיים לבית אבות הוא מתוך בחירה.
  • דיור מוגן – דיור מוגן אף הוא מיועד לקשישים עצמאים, לעומת קשישים סיעודיים או תשושי נפש. בדיור המוגן הדיירים יכולים להמשיך בשגרת החיים שלהם באופן עצמאי בלי להיות תלויים במשפחות שלהם ותוך שמירה על תפקוד חברתי פעיל.

    הדירות בדיור המוגן נמצאות בשכונה של קשישים, והן בדרך כלל כוללות ריהוט מלא. השירותים המגיעים יחד עם הדיור המוגן כוללים לעיתים חדרי כושר, חדר אוכל, חוגים ופעילויות תרבות. כמו כן, קיימים מקומות בהם הדיירים יכולים לערוך מפגשים חברתיים.
  • בית אבות לחולים סיעודיים – בבתי אבות סיעודיים נמצאים קשישים המוגדרים כסיעודיים. השירותים אותם מקבלים הקשישים השוהים בבתי אבות אלו הם שירותים של סיוע לתפקודם. ניתן למצוא בתי אבות במרכז המציעים שירותים כאלו. יש להדגיש כי קשישים הדורשים שירותים סיעודיים יכולים להיות צלולים בנפשם אך המצב לא תמיד כזה.
  • בית אבות סיעודי מורכב – סוג נוסף של אפשרויות דיור עבור בתי אבות במרכז הם בתי אבות סיעודיים מורכבים. בבתי אבות אלו גרים קשישים החולים במחלות קשות וכרוניות, הם אינם עצמאיים בכלל והם דורשים השגחה מתמדת.
  • בית אבות לתשושי נפש – בבית אבות לתשושי נפש נמצאים קשישים הסובלים מבעיות בתפקוד קוגניטיבי, למשל הפרעות בתפיסת המציאות או פגיעות בזיכרון ושיטיון, או דמנציה. הם מראים לעיתים קרובות סימנים של זעם, סרבנות, פעלתנות יתר, האשמות שווא וחוסר תקשורת.
  • בית אבות משולב – בבית אבות משולב קיימות מספר מחלקות: מחלקת עצמאיים, מחלקת תשושים, מחלקה סיעודית ומחלקת תשושי נפש, כפי שתיארנו לעיל.

 

השירותים הניתנים בבתי האבות השונים

בתי אבות במרכז חייבים לספק את הצרכים הבסיסיים של הדיירים שלהם: מגורים מספקים כולל מיטה, אוכל ועוד. בדרך כלל המקום מספק יותר ממה שהוא אמור לספק לפי החוק. כאשר חותמים על החוזה עם בית האבות, יש לברר בדיוק אילו שירותים המקום מספק ומה הקשיש יקבל כאשר ישהה בבית האבות. לפעמים יש להוסיף תשלום נוסף עבור שירותים נוספים כמו פעילויות פנאי ותרבות, למשל.

כחלק מהמחלקה הסיעודית או המחלקה לתשושי נפש, חובה לספק את הצרכים הרפואיים של הקשישים מאחר וטבע הטיפול דורש זאת. חשוב שתדעו את זכויותיכם לפני שאתם מגיעים לחתום על החוזה כי לפעמים לא ברור על מה אתם נדרשים לשלם את הסכומים הנוספים.

  • לחצן מצוקה – בתי אבות במרכז הארץ תמיד דואגים לכלול לחצן מצוקה בכל חדר, המיועד להזעיק סיוע מיידי בכל מקרה חירום. מטרה נוספת של לחצן המצוקה היא גם לתת לקשיש תחושה שהוא אינו לבד ושבמקרה הצורך יהיה לו מענה ותגיע העזרה.
  • מערכת אבטחה – המערכת קיימת כדי לעזור במקרים של בעיות אבטחה ומקרי חירום.
  • שירותי רפואה – שירותי הרפואה הענפים כוללים רופאים ושירותי סעד וליווי. כמו כן, בתי אבות רבים כוללים חדרי אשפוז, וכן מחזיקים אצלם ציוד כגון תרופות ושירותים נוספים.
  • שירותים סוציאליים – בתי אבות במרכז כוללים שירותים סוציאליים הכוללים עובדים סוציאליים מוכשרים, מקצועיים ומנוסים הדואגים לצרכים של הדיירים כולל קשר רציף עם קרובי המשפחה שלהם.
  • פעילויות פנאי ותרבות – בתי אבות במרכז כוללים פעילויות פנאי ותרבות עניפות, כולל הרצאות בנושאים שונים כמו היסטוריה, פילוסופיה, קולנוע וכו', ערבי שירה בציבור, פעילויות אמנותיות שונות, שיעורי מוסיקה, הופעות מסוגים שונים, ערבי סרטים ועוד.
  • שירותי מזון - שלוש ארוחות ביום, ארוחות ביניים, שתייה קרה וחמה, אוכל כשר.
  • שירותי היגיינה וניקיון – כולל שירותי כביסה.

 

 

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה