קבוצת הרצים האמיצים של בית החולים אלי"ן תשתתף במרתון ירושלים



במרתון ירושלים שיתקיים ב-17 במרץ תשתתף גם קבוצה מיוחדת של נוער שעבורו הריצה היא הישג בלתי נתפס: "הרצים האמיצים" קבוצת הריצה של בית החולים אלי"ן בירושלים

במרתון ירושלים, שיתקיים ביום שישי ה-17.3, תשתתף קבוצה של ילדים ובני נוער משתקמים מבית החולים השיקומי לילדים אלי"ן בירושלים.

מדובר בקבוצה של ילדים ובני נוער שעברו שיקום  בבית החולים, ומתקדמים להרפתקה חדשה בחייהם, המיועדת להיות שלב נוסף (וספורטיבי במיוחד), בתהליך השיקום- ריצת  5 ק"מ במרתון ירושלים.

המשתתפים, בגיל 13- 20 שנים, מתאמנים מדי שבוע בהנחייתו של חיים ויזמן- מאמן ריצה ומנהל פרויקטים מיוחדים בבית החולים, רות ויצטום- פיזיותרפיסטית ורצה למרחקים ארוכים ונורית שטרן- פיזיותרפיסטית ממחלקת שיקום. בנוסף, מצטרפים לאימוני הריצה מתנדבים המלווים את הילדים ומסייעים להם.

האימון מקדם את בני הנוער שעברו שיקום מורכב וארוך להסתכל לעתיד עם אמונה ביכולותיהם  ולאופקים חדשים, תוך אינטגרציה בפעילות קהילתית. הם לומדים להתמודד עם מאמץ, קושי, והתמדה ומסמלים בכך את רוח הספורט והניצחון האישי.

לצידם יקחו חלק במרתון חברי קבוצת  "אדרנאלי"ן"  שירוצו במטרה לגייס כספים עבור בית החולים, שהינו עמותה עצמאית הנזקקת לתרומות כדי לתת את הטיפולים ברמה המתקדמת ביותר.

זוהי השנה השלישית שקבוצת אדרנאלי"ן רצה במרתון ירושלים למען מטרה מעוררת השראה זו: גיוס כספים עבור הילדים המאותגרים פיסית המשוקמים בבית החולים אלי"ן, (אדרנאלין בפייסבוק:https://www.facebook.com/AdrenALYNRun/?fref=ts )

הנוער מעורר ההשראה אומר את דברו: 

ע': בת 20, ב- 2012 בגיל 16 עברה תאונת דרכים כהולכת רגל. השתקמה באלי"ן במשך שנתיים, ותוך כדי השיקום גם השלימה בגרויות. "הצטרפתי לקבוצת הריצה כי רציתי לעסוק בעוד פעילות גופנית, כחלק מהשיקום שלי. בסוף אחד האימונים הראשונים, ההרגשה היתה קשה במיוחד , אך אחרי כמה אימונים הבנתי שככל שמתאמנים יותר, משתפרים!".

ח': בן 16, עם שיתוק מוחין. עבר לפני שנה כ-2 ניתוחים ברגליו. "הגעתי לקבוצה כדי לראות כמה אני מסוגל להוציא מעצמי. החבר'ה והמדריכים בקבוצה טובים וזה נותן לי הרבה כח".

ע':  בן 14, לאחר כריתת גידול מוחי. "תמיד אהבתי לרוץ. אחרי הניתוח זה קצת ירד,  אבל רציתי לחזור לריצה אז הצטרפתי לקבוצה ואני מאוד נהנה מהריצה הקבוצתית".

ר': בת 14,  אושפזה באלין ב 2015 בשל  דלקת בחוט השדרה. השתחררה לאחר 4 חודשים וחזרה לפעילות בהדרגה. "מעולם לא הייתי טובה בספורט. אחרי אימון הריצה הראשון ראיתי שאני מצליחה אז הצטרפתי. אני מאוד אוהבת את התמיכה והעזרה ההדדית בקבוצה".

ב': בת 18, "החלום שלי תמיד היה לרוץ אבל אף פעם לא חשבתי שזה באמת אפשרי. ואז מצאתי את הקבוצה המדהימה הזו! אין לי מילים לתאר את החויה האדירה והסיפוק שאני מרגישה כשאני בקבוצה אחרי אימון. אני אוהבת כל שניה שאני במקום הזה".

מ': בן 14, לאחר ניתוחי הארכת גפיים. "השתתפתי בריצה בכדי שאוכל ללכת ולרוץ למרחקים ארוכים. אני אוהב את העידוד והדרבון שאני מקבל מחבריי לקבוצה בזמנים שאני מתעייף".

תמונה: באדיבות יח"צ  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה