מסלולי הליכה ברמת הגולן



הוא נחשב לאחד האזורים היפים בארץ ולא בכדי מושך אליו מטיילים רבים. מי שמבקר ברמת הגולן יגלה מגוון עצום של אטרקציות, פעילויות ובעיקר מסלולי הליכה בלתי רגילים המתאימים לטיילים ברמות שונות. חלק מהמסלולים נחשבים לקשים ומאתגרים מאד וחלק קלים, כאלה שנפלאים גם למשפחות עם ילדים. הנה סקירה קצרה על כמה מסלולי הליכה מוכרים ברמת הגולן:

 

רוצים לקבל מידע על מסלולי טיול בכל הארץ? כנסו למגזין של אתר  Villas.Vacations וקראו מידע מקצועי!

  1. טיול בנחל זוויתן – המסלול הבא הוא מסלול ברמה בינונית. לא קשה מדי אבל גם לא קלילה במיוחד. המסלול מתאים לכל מי שרוצה לחוות את האוויר הנפלאה של האזור מקרוב, ליהנות מטבע נהדר ומנופים מקסימים. הטיול מתחיל צפונית לכנרת, בסמוך לשילוט המוביל ליהודייה. חניון יהודייה הוא נקודת ההתחלה וגם נקודת הסיום של המסלול. מנקודה זו אפשר למצוא מספר מסלולי הליכה שונים, חלק פשוטים יחסית וחלק מאתגרים. מרביתם כוללים הליכה לאורך הנחל, הזורם בכל ימות השנה. המסלולים מסומנים בצבע ירוק ומוקפים בחלקם בעצים וצמחייה. הצעידה בהם נעימה מאד ומהנה. כל זה קורה עד שמגיעים אל המצוק האדיר, שממנו אפשר לראות את התוואי של הנחל. משם ישנן מספר התפצלויות של מסלולים ושבילים, שמהם ניתן לבחור. מי שבוחר את השביל השחור, צפויה לו לאחר מכן ירידה גדולה מאד המגיעה ישירות אל גדות הנחל.
  2. טיול בבניאס – הבניאס, ובמיוחד בחודשי הקיץ, מושך אליו חובבי טיול רבים. המסלול הבא הוא מסלול הליכה ארוך מאד, מסלול עוצר נשימה. הוא מפגיש את המטיילים עם מבנים קדומים וכמובן עם זרימה שוצפת וחזקה. את המסלול עצמו מתחילים במתחם המעיינות של השמורה, בסמוך לקיבוץ שניר. ההתחלה של המסלול, בכל הקשור לכמות המים שאותה פוגשים, צנועה יחסית. ככל שמתקדמים הכמות הולכת וגוברת. המסלול יוצא לכיוון מערב ומגיע אל נחל גובתה. הוא חוצה את נחל החרמון (הבניאס), כשמצדיו עצי צפצפה רבים. בהמשך ישנם מספר פיצולים למסלולים שונים, כשאחד מהם מוביל ישירות לבריכת הקצינים המפורסמת, שכדאי לעצור בה ובמיוחד אם מדובר ביום קיצי וחמים. המסלול עצמו הוא באורך של 2.5 מטרים והוא נמשך בדרך כלל 3 שעות, אם כי לעיתים יותר, תלוי בעצירות שעושים בדרך.
  3. טיול לנחל דולב – זהו מסלול פשוט, המתאים לכל המשפחה. אורכו כ – 2 ק"מ בלבד והוא נמשך לרוב שעתיים. ההליכה בו שלווה ורגועה מאד והיא הזדמנות נפלאה לחוות את הטבע המקסים של האזור. לאורכו של המסלול השקט פוגעים את מימיו הצוננים של החצבני, כך שבמידה ומדובר ביום חמים זהו מסלול טיול נהדר, שכדאי לשלב במהלך החופשה בצפון. הטיול מתחיל מחניון המעיין והוא פונה לכיוון צפונה בדרך עבר. משם ממשיכים אל גדת הנחל והולכים בתוך סבך צמחייה עבותה. בהמשך מגיעים לשורה של מפלונים קטנים ויפים, הצונחים ישירות לנחל שניר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה