החדשנות הירושלמית עושה גם לביתה



15 יזמים ירושלמים יזכו לתמיכה במיזמים שיתנו מענה לאתגרים של צעירים, עולים ובני הגיל השלישי בעיר, במאיץ יזמות ייחודי שמפעילה עמותת PresenTense"" בשיתוף עם עיריית ירושלים

מאיץ "יזמים" הוקם על ידי עמותת "PresenTense" בשנת 2009 במטרה לטפח ולהכשיר יזמים חברתיים שיוכלו להוציא לפועל רעיונות לפרויקטים חברתיים ועסקיים מכל עולמות התוכן. בגרסתו החדשה, מאיץ "יזמים" יפעל בשיתוף עיריית ירושלים ויפתח את שעריו ל-15 יזמים בלבד שיעברו את המיונים. בערב החשיפה שיתקיים בשבוע הבא, יתקיים מפגש מיוחד עם אריאלה רוזן סמנכ"לית עמותת "PresenTense" שמייצרת שינוי חברתי באמצעות יזמות, אלדד וייל מנכ"ל "צעירים במרכז", רני רוזנהיים ראש אגף חברה בעירייה ובכירים נוספים שיספקו מידע נוסף על התכנית ויענו על שאלות המועמדים.

בעלי רעיונות לפתרונות חדשניים עבור אתגרים מרכזיים הנמצאים על סדר יומה של העיר ירושלים בתחומי הקהילה, התעסוקה, אתגריהם של עולים, צעירים ובני הגיל השלישי יוכלו להגיש את מועמדותם עד ה-17 במרץ. במהלך התכנית, שאורכה כארבעה חודשים, יוכשרו היזמים במפגשים דו-שבועיים להוציא לפועל את הפרויקטים על ידי תמיכה מקצועית וליווי אישי של מנטור לכל יזם. כמו כן, התכנית תציע חיבור לאנשי מקצוע בעיריית ירושלים במטרה לספק ליזמים רשת קשרים, הנגשת מידע, סיוע בהסרת חסמים ותמיכה במיזם גם לאחר התכנית.

בין בוגרי התכנית לאורך השנים ניתן לראות מיזמים פעילים ומוכרים ברמה הכלל ארצית, דוגמת זוכה פרס משרד התיירות "מדריך תיירות בשידור חי" – פלטפורמת תיירות המאפשרת לאנשים ברחבי העולם לחוות את ישראל בלחיצת כפתור ובצורה אותנטית שאינה מעובדת, שתשדר את כל אתרי התיירות בישראל בשידור ישיר. "אברהם הוסטל" – רשת של אכסניות פרטיות הראשון שהחלה עם הסניף הראשון בכיכר הדוידקה בירושלים ומאז התרחבה גם לנצרת עלית ותל-אביב במטרה לקדם את התיירות העצמאית של תרמילאים בישראל. "אקשיבה" - פלטפורמה חינמית שמאפשרת לחרדים לשאול את כל השאלות האסורות באופן אנונימי ולקבל מענה מאנשי מקצוע עם זיקה לעולם החרדי.

מיזמים חברתיים מוכרים נוספים דוגמת "הבוידעם" –סטארט-אפ חברתי בדמות רשת חנויות בגדי יד שנייה אופנתיות ומעוצבות בהמון סטייל אשר מוצאות מקום לכולם, אנשי צוות שהם בעלי מוגבלויות ופגועי נפש, "הישיבה החילונית בירושלים", ECOTECH"" – אקולוגיה וטכנולוגיה למען הקהילה ועוד.

גיא שפיגלמן, מנכ"ל עמותת "PresenTense": "אנו פועלים זוהי השנה השביעית בבירה וגאים להיות חלק ממהפכת היזמות בירושלים עם פתיחתו של 'יזמים' כמאיץ היזמות החברתית הראשון שפעל בישראל. אנו מאמינים כי התכנית תייצר העצמה אזרחית ותעניק למשתתפים את הכלים להשפיע על סביבתם באופן חדשני ויצירתי ובשילוב כוחות של העירייה והאזרחים ניתן יהיה לשפר את אורח החיים בירושלים לטובת כולנו".

תמונה: מיכל פתאל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה