ברקע לצעדים: הסחבת של משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם סובסידיה חדש. "למעלה משנה וחצי, פעם אחרי פעם התרעתי על המשבר המעמיק, אבל משרדי התחבורה והאוצר ניצלו את ההתנהגות האחראית של ההסתדרות והעובדים, והמשיכו לייבש את אגד", כך אומר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

ניסנקורן הוסיף כי "גם עתה, חודש אחרי שנודע להם על מועד השביתה, נמשכת גרירת הרגליים, תוך פגיעה מכוונת בהעברת הכספים לאגד. מי שכבר משלם על ההתנהלות הזו הם הנהגים אבל על הפרק עומד מחיר גבוה בהרבה. משרדי התחבורה והאוצר נוטלים סיכון שעלול למוטט את אגד, תוך הסבת פגיעה אנושה לכל ענף ההיסעים בישראל. המאבק על המשך פעילותה של אגד הוא מאבק על האינטרס הציבורי".

נזכיר כי הרקע להחלטה לצאת להשבתה גורפת של אגד, נעוץ בסחבת שנוקטים משרדי האוצר והתחבורה לטענת ההסתדרות במו"מ מול הנהלת אגד על הסכם הסובסידיה – דבר שמונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה, ומביא לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים לדור א' והן לדור ב'. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ציין כי: "מדובר באלפי נהגים ובני משפחותיהם ובציבור של מיליון וחצי נוסעים מדי יום. אני תקווה כי שר התחבורה ושר האוצר יבינו את גודל השעה ויפעלו למניעת המחדל".

 

תמונה: הדס פרוש/ flash 90