שערי צדק: שישה זוגות ללא ילדים הרו בזכות טיפול חדש



באמצעות טכנולוגיה חדשה, MACS לטיפול בתאי זרע במסגרת טיפולי הפרייה חוץ גופית, הושגו שישה הריונות בזוגות שחוו מספר גדול של כישלונות בשיטות המקובלות

הטיפול מיושם בארץ בשלב זה רק במרכז הרפואי שערי צדק. בעקבות ההצלחה ירחיב בית החולים את השימוש בשיטה זו. 

שיטת MACS (Magnetic-Activated Cell Sorting) נועדה לסייע לזוגות אשר לא הצליחו להרות גם לאחר מספר רב של מחזורי טיפול, ובאמצעותה נבחרים רק תאי זרע חיוניים, עם אחוז נמוך של שברים ב- DNA.

פרופ' הולצר, מנהל המחלקה לפוריות והפרייה חוץ גופית בשערי צדק, מסביר: "מחקר רב מתבצע כיום בעולם בניסיון לאתר את הגורמים לאי-פריון ולחוסר הצלחה להרות. ידוע כי תאי זרע עם אחוז גבוה של שברים ב- DNA עלולים לפגוע בשיעור הפריית הביציות ואף בסיכוי להרות. כיוון שלשני בני הזוג דרגת פוריות משתנה, במקרים רבים של אי-פריון, הזרע הוא גורם משמעותי. אני שמח שישמנו את השיטה החדשה ביחידה. התוצאות הן ראשוניות אך מעודדות".

ד"ר אושרת שונברגר, מנהלת המעבדה להפריה חוץ גופית (IVF), מוסיפה, "למרות שעברה רק חצי שנה, נעים להיווכח כי זוגות שעברו טיפולים רבים בעבר ללא הריון הצליחו להרות מיד לאחר טיפולMACS בתאי הזרע. בסיכום שביצענו בתום תקופה של חצי שנה, יישמנו את טכנולוגיית MACS  ב- 22 מחזורי טיפול, בהם הוחזרו 18 עוברים והושגו שישה הריונות  קליניים, לראשונה לזוגות שחוו עד כה רק כישלונות בטיפולי הפריה חוץ גופית. בין ההריונות שהושגו, אישה בת 39, נשואה 15 שנים אשר עברה מעל עשרה טיפולים כושלים בשש השנים האחרונות וכעת היא בשבוע ה-20 להריון בזכות הטיפול וצעירה בת 27 ללא ילדים שהרתה במחזור השישי לאחר שנים בהן עברה טיפולים בבתי חולים שונים ובאף אחד מן המקרים לא התקבלו עוברים ראויים להחזרה".

בתמונות דר' אושרת שונברגר ופרופ' הולצר.  קרדיט:  דוברות שערי צדק


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה