ברכת הכוהנים בכותל המערבי: הסדרי תנועה



ברחבת הכותל מתקיימת היום (ב׳) ברכת הכוהנים המסורתית, בה לוקחים חלק רבבות עם ישראל ומאות כהנים מעוטרים בטליתות המברכים את עם ישראל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי

ברכת כהנים היא ברכה המופיעה בתורה, בספר במדבר,  במסגרת ציווי על הכהנים לברך את בני ישראל. הברכה מורכבת משלושה פסוקים ועל כן נקראת גם "ברכה משולשת". מעמד ברכת כוהנים המוני בכותל המערבי  טקס שמתקיים פעמיים בשנה,  בחול המועד של חג הסוכות ושל חג הפסח.


ברכת הכהנים מתקיימת בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי.  

משטרת ירושלים נמסר כי המשטרה תתגבר הפעילות סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. עוד נמסר כי החל מהשעה 08:00 ועד השעה 20:00  ייסגרו לתנועת כלי רכב הצירים הבאים:

דרך חברון -ממרים החשמונאית לכיוון העיר העתיקה.

כביש 1  -מהמטה הארצי לכיוון העיר העתיקה.

רח' אגרון -לכיוון ממילא.

חטיבת ירושלים -בשני הכיוונים.

העיר העתיקה- תיסגר לכלי רכב פרטיים למעט תושבי האזור.  כלי רכב הנושאים תו נכה יכנסו לעיר העתיקה דרך שער ציון, לבאים מכיוון דרך חברון/דוד רמז.

כדי להקל על הבאים, לרשות נוסעי התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, תתאפשר חניה ללא תשלום מחניוני 'חנה וסע':  בגבעת התחמושת, הר הרצל, חניון הלאום, חניון בייט, חניון שוק רמלה-לוד (סמוך למלחה). הרכבת הקלה תפעל בתדירות מוגברת.

מהמשטרה נמסר כי הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעי החינם מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה. "אנו קוראים לתושבים להתאזר בסבלנות ולהישמע להוראות השוטרים".

למעלה מ- 80,000 איש השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתית הגדולה ביותר בפסח, בתפילת שחרית ובתפילת מוסף בכותל המערבי, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. ובראשם הרבנים הראשיים לישראל שליט"א , רב הכותל המערבי, שר החקלאות מר אורי הכהן אריאל, השר לשירותי דת  הרב דוד אזולאי, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל מר משה דגן, ויהודים רבים מהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הפסח.
 
המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה"ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה ארבעים ושש שנים, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכותב 'בעל הרוקח', על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש. בסיומה נערכה תפילה לשלום עם ישראל, חיילי צה"ל ומשטרת ישראל, וקבלת עול מלכות שמיים.
 
לפני התיבה התפללו בתפילת שחרית הרה"ח מרדכי גפנר בנו של מייסד המעמד, ובתפילת מוסף הגאון רבי שמואל רבינוביץ שליט"א רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים.
 
עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים  לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק  יוסף  שליט"א והגאון רבי דוד לאו  שליט"א ורב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הגאון רבי  שמואל רבינוביץ שליט"א את פני העולים לרגל  לרגל חג הפסח.
 
יצוין כי רבבות נוהרים אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על ביטחונם ובטיחותם.
 
רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א אמר: כי היום חשו כולם באחדות נפלאה במעמדי ברכת הכהנים, בהם השתתפו יהודים מכל רחבי הארץ ומהתפוצות, ללא הבדלי מעמדות. העלייה לרגל היא עדות מרשימה לזיקתו של עם ישראל אל שריד בית מקדשנו. כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום. המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את הרחבות מזן אל זן, מזכיר במשהו ימים מקדם עת היו המוני עולי רגלים באים לראות ולהיראות, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן.




 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה