רביעייה נולדה בשערי צדק



במרכז הרפואי שערי צדק הגיחה לאחרונה לא פחות מאשר רביעייה בריאה בלידה מרגשת לאחר הריון ספונטני

בני הזוג, בני 24 נישאו לפני שנתיים בארץ והחליטו להעתיק את מקום מגוריהם למקסיקו, ארץ המוצא של הבעל. במשך כשנתיים הזוג לא הצליח להרות ורק לפני שבוע חבק לראשונה בשעה טובה כפולה ומכופלת לא פחות מארבעה תינוקות בריאים. הרביעייה, שני בנים ושתי בנות, נולדה בניתוח קיסרי במשקל תקין של 1.5 ק"ג בממוצע כל תינוק, בשבוע ה- 33 להריון.

"בספרות הרפואית הריון ספונטני של רביעיית תינוקות הוא דבר נדיר במיוחד", מסביר פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל מערך הלידה בשערי צדק והרופא המיילד. לדבריו, "גם בהפריה חוץ גופית הריון מרובה עוברים בדרך כלל לא שכיח".

האם המאושרת מספרת על ההלם בעקבות הבשורה על ההיריון יוצא הדופן: "בשנתיים בהן לא הצלחנו להיכנס להיריון הרגשתי שעלינו לשוב לארץ וברגע שגיליתי שאני בהיריון מרובה עוברים ידעתי שזה הזמן לחזור. אני מברכת על כך ששבנו לארץ ושהילדים נולדו בישראל".

הריון ספונטני מרובה עוברים אינו זר למשפחה שכן אם היולדת ילדה אף היא שלישייה, אך בני הזוג עדיין מתקשים להאמין כי אחרי שנתיים של ציפיה, זכו לחבוק ארבעה ילדים בריאים. "זה היה שוק שהודיעו לי בבדיקת האולטרסאונד הראשונה כי ניתן לראות ארבעה שקיקים. מהלך ההיריון היה תקין תודה לאל, ומלבד תזוזות רבות של הרביעייה השובבה עברתי את התקופה הזו בשלום".

כעת הזוג הצעיר נערך להתמודדות עם ארבעה תינוקות. "כמובן שנצטרך לקנות רכב של 7 מקומות ואני מניח שנאלץ לחלק את הטיפול ברביעייה בינינו. בשלב הראשון הילדים יתחלקו לשני לולים", מספר האב על תכנית העבודה. "המשפחה והחברים כבר התגייסו לעזור לנו כמה שאפשר בבית וכמובן בלילות".

בתמונה: מימין לשמאל – שרה פרוינד, אחות בפגיה, פרופ' ארנון סמואלוב, מנהל אגף נשים ויולדות והרופא המיילד והזוג המאושר.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה