איך מחנכים חתול לשימוש בארגז חול?



הכנתם ארגז חול יפה ומסודר וציפיתם שהחתול שלכם יבין את המצופה ממנו ויתחיל לעשות את צרכיו בתוך הארגז, אך הוא בשלו, מלכלך את הבית וגורם לכם לתסכול רב. ובכן, מדובר באחת הבעיות הנפוצות בגידול חתול בתוך כתלי הבית והניסיון לחנך את החתול שלא לעשות כן הוא אחד האתגרים הגדולים העומדים לפתח הבעלים. כיצד עוזרים לחתול לדעת היכן עליו לעשות את צרכיו?

 

החתול לא מבין את העונש

כשהחתול שלכם עושה את צרכיו מחוץ לארגז, הדבר מהווה מטרד לא קטן וגורם לכם להתנהג לעיתים באופן לא ראוי ולא יעיל כ"עונש" על המעשה. אלא שלא רק שהתסכול לא מביא לתוצאה הרצויה והחתול לא יודע לקשר בין העונש לבין המעשה שעשה, הוא מקשר את העונש אליכם ומתחיל לפחד מכם. בכך נוצרת בעיה חדשה בתקשורת ביניכם לבין החתול וזו כמובן לא התוצאה הרצויה.

מדוע זה קורה?

הסיבות למתן צרכים מחוץ לארגז החול הן רבות ומגוונות. למשל, הדבר עשוי להצביע על בעיה רפואית, כגון דלקת בדרכי השתן העלולה לגרום לחתול לחץ במתן שתן ולמנוע ממנו את היכולת להתאפק עד להגעה לארגז החול, או בעיה התנהגותית, כגון סלידה מארגז החול או סימון טריטוריה בפני בעלי חיים נוספים.

מה כדאי לעשות?

בכדי להרגיל ולחנך את החתול למתן צרכים בתוך ארגז החול, יש לדאוג למספר דברים פשוטים וחשובים:

מיקום הארגז: חתולים אוהבים לעשות את צרכיהם במקומות פרטיים, לכן הימנעו מלהציב את ארגז החול במרכז הבית או במקומות סואנים בבית בהן יש תנועה רבה של אנשים או של חיות מחמד אחרות.

תכולת הארגז: באפשרותכם לבחור בחול פשוט הדומה לחצץ או חול לחתולים מתגבש. החול הפשוט אמנם זול יותר, אך הוא סופג ריחות ומצריך ניקיון בתדירות גבוהה יותר. לכן, העדיפו את החול המתגבש, נטול הריח ובעל יכולת ספיגה גבוהה יותר.

מספר הארגזים: כל חיית מחמד בבית זקוקה לארגז חול משלה. לכן, אפילו אם כל חיות המחמד שלכם הם חתולים, דאגו למספר ארגזי חול כמספר חיות המחמד בבית. כשחתול רואה שארגז החול תפוס על ידי חיית מחמד אחרת, הוא ימנע מלעשות שם את צרכיו.

גודל הארגז: חתולים גדולים זקוקים לארגז גדול. גורי חתולים, חתולים מבוגרים או כאלה הסובלים מבעיות פרקים זקוקים לארגז בעל שוליים נמוכים. 

על מנת לחנך חתול לעשיית צרכים בתוך ארגז החול, נדרשת לעיתים סבלנות רבה והרבה ניסוי וטעיה. זכרו שהחתול לא עושה דבר כדי להעניש אתכם ותפקידכם הוא למצוא את הדרך הנכונה ביותר כדי לגרום לו לעשות את צרכיו בארגז.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה