עליית שערי המניות האמריקאיות: האם זה הזמן הנכון להשקעות נדל"ן בארה"ב?



בזכות גורמים שונים בכלכלה האמריקאית, שערי המניות בשווקי ארה"ב עולים, ונראה כי המגמה צפויה להמשך. עם זאת, אנליסטים זהירים ממליצים למקד את ההשקעה דווקא במניות הנדל"ן המסחרי בארץ, ובארה"ב מתמקדים בתחום ההייטק, האנרגיה ומניות של תעשיות ביטחוניות. התייעצנו עם חברות המתמחות בהשקעות נדל"ן בארה"ב, ושאלנו האם עליית השערים באמת משפיעה על שוק הנדל"ן.

 

מגמה של צמיחה בכלכלה האמריקאית

המגמה כיום בשוק האמריקאי היא של צמיחה הדרגתית ויציבה. יש המנסים לקשר זאת ל"אפקט טראמפ" – עלית השערים הדרמטית מיד לאחר היבחרו של הנשיא החדש, אך אחרים טוענים כי העליות בשנת 2017 נובעות ממדיניות נכונה של החברות, והעליות היו מתרחשות גם ללא בחירתו של איל הנדל"ן לתפקיד מקבל ההחלטות הבכיר ביותר באמריקה.

ממזערים סיכון בתחום הנדל"ן

אמנם, מאז בחירתו של טראמפ מניות הטכנולוגיה בארה"ב עלו ב-20%, אך נראה כי התחום שיושפע במידה רבה בשנות כהונתו של הנשיא הוא דווקא תחום הנדל"ן בארצות הברית. על מנת למזער סיכונים, בחר טראמפ לעצור חקיקה שנועדה להקל על מחוסרי אמצעים לרכוש נכסים בארה"ב. העלויות הראשוניות לקבלת משכנתא גבוהות יחסית במושגים אמריקאים.

ממש לפני היבחרו של טראמפ, עמד לעבור חוק שהיה עשוי לעודד מחוסרי אמצעים לרכוש נכסים, דבר שלדעת האנליסטים גרם למשבר המשכנתאות של שנת 2012. בלימת החקיקה מעידה במידה רבה על רצונו של הנשיא לשמור על שוק יציב ולעודד מגמה של עלייה וצמיחה בתחום הנדל"ן בארה"ב. כעת, כאשר ממזערים את הסיכון למשבר משכנתאות נוסף, הסיכוי של הבנקים לקרוס בעקבות משכנתאות שלא שולמו יורד.

יציבות כלכלית מובילה עלייה הדרגתית במחירי הנדל"ן

מאז המשבר של 2012 עברו מים רבים בשוק הנדל"ן. משבר זה נגרם לאחר תקופה של מיתון ופיטורים המוניים בשנת 2008 ברחבי ארה"ב. למשבר היה אפקט דומינו הרסני בעולם, ומגמת הפיטורים שחלחלה למדינות נוספות  ובהן ישראל, הדאיגה רבים. עם זאת, ארה"ב השכילה לצאת במהירות מהמשבר. שורה של צעדים שנקט השלטון בסיוע לחובות הענק של החברות שהושפעו מהמשבר הכלכלי, כמו גם הבנקים שהפסידו אך פוצו, השיבו את הכלכלה האמריקאית למסלול יציב.

כעת המצב טוב יותר

עבור משקיעי הנדל"ן המצב כעת טוב יותר משהיה לפני שש או שבע שנים. מחירי הנכסים, שעדיין לא חזרו למחירי טרום המשבר, כמו גם שוק עצום של שוכרים פוטנציאליים בכל רחבי ארה"ב והקושי בקבלת משכנתאות, יצרו הזדמנות פז עבור המשקיעים. כעת, עדיין ניתן לרכוש נכסים במחיר נמוך יותר משהיה לפני עשור, וגם משקיעים קטנים יותר מצטרפים לקבוצות וקונים יחד השקעות נדל"ן בארה"ב עם חברת iintoo, תוך פיזור הסיכון בין מספר נכסים.

לסיכום, לצורך השוואה, נכס מניב בארה"ב מעניק היום תשואה כפולה או משולשת משכירות, בהשוואה למרבית הנכסים שניתן למצוא היום באזורים המבוקשים בארץ. חברות ההשקעות הישראליות המציעות נדל"ן מניב בארה"ב וברחבי העולם מנהלות את הנכסים השונים, ולמעשה נוצר מצב אבסורדי: קל יותר לנהל נכס מעבר לים מאשר במגרש הביתי.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה