חוגגים עצמאות עם כל המשפחה במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים

לרגל יום העצמאות ה-69 למדינה מוזמנים הילדים וההורים לחגיגת אביב משפחתית במוזיאון המדע שתכלול שלל סדנאות ופעילויות בנושא פרחים, חרקים ומה שביניהם במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים במחיר כניסה של 10 ₪ בלבד לכלל הגילאים בתמיכה של עיריית ירושלים.

בכניסה למוזיאון יקדם את פני הבאים, מרבד תלוי במהופך של אלפי פרחי נייר ענקיים וצבעוניים - מיצג אמנותי של האמנית נורית גרינברג בוגרת בצלאל.

סדנאות בנייה:  'פרח פנוי להובלה' הילדים וההורים יכינו 'פרח' ויבדקו כיצד מוביל הצמח את המים מהשורשים עד לקצוות העלים כנגד כוח המשיכה. את מודל הפרח יקחו הילדים הביתה (מגיל 4+).

'מעוף הדבורה' – סדנת בנייה בשיתוף פעולה עם 'הסדנה לצעצועים זזים', בה יוזמנו ילדים לבנות  מנגנונים זזים של חרקים דימיוניים ולבחון אותם על פרחי ענק. מתנה לכל משתתף! (מגיל 8+) 

סיור בחממה: 'כי מן הפרח בא הפרי' ילמדו הילדים וההורים שהצמחים נעדרי יכולת תנועה עצמית ועל מנת להתרבות הם נדרשים לנשאים שהם בד"כ בעלי החיים המאביקים ולעיתים רחוקות יותר רוח ומים.  עוד יגלו המשתתפים אילו צמחים אינם מצריכים האבקה ואילו כן על מנת לייצר פרי או זרעים.

סדנת התנסות חווייתית למשפחה: 'תראו אותי! הפרח כפרסומת' ילדים  מוזמנים להתחפש לחרקים שונים, "לצלול" למעמקי פרחי ענק, "לטפס" על עלי כותרת "ולאסוף" אבקנים ולהעבירם  הלאה..

עמדת התנסות: 'מרוץ שליחים – על מלכודות ו"פצצות" בפרחים. איפה יש בפרחים סירה ומשוטים? מהו מנגנון פצצה בפרחים? בואו להתנסות במנגנוני האבקה שונים ומפתיעים במיוחד!

הדגמה מדעית: 'רעיונות מהטבע' הדגמה פעילה, מסקרנת ומשעשעת העונה על השאלות:  מה בין אצטרובל לבגדי ספורט? איך עטלפים עוזרים לעיוורים?  מה בין קוץ של דורבן לתפירת חתכים  או בין צפרדעים לסכיני גילוח.

מופע מחול מהפנט במיוחד של תיאטרון 'קליפה' עטור הפרסים – יצירת מחול שנוצרה באופן בלעדי ובמיוחד לפעילות 'משחקי האביב' במוזיאון. יצירה המשלבת בין אמנויות התאטרון, המחול והעיצוב וזאת בליווי קטעי מוזיקה מפורסמים לצד מגוון תלבושות מרשימות ומקוריות במיוחד. ארבעה רקדנים המפגינים יכולת וירטואוזית על גלגיליות,  קטעי אקרובטיקה, גמישות ותנועתיות בסצנות תאטרליות מפתיעות הלקוחות מעולם הטבע והצומח. (המופע יועלה מספר פעמים במהלך היום).

סרט טבע בתלת ממד 'מעוף החיים' מבית היוצר של דיסני NATURE.חגיגה צבעונית המזמינה  את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים מפרח לפרח, במטרה להאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם.  מלווה בקריינות בעברית. (בתוספת 5 ₪) .

תמונה: יעל אילן  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה