שוברים את הסטיגמה



תושבי השכונה החרדית שמואל הנביא עורכים פעילות לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה ומתייחדים עם 38 חללי השכונה מאז הקמת המדינה

מנהל קהילתי אשכולות מבית החברה למתנסים הארצית, הממוקם בשכונת שמואל הנביא יערוך השנה את טקס יום הזיכרון השנתי בסמוך לאנדרטה לזכרם של 38 חללי השכונה שנפלו במלחמות ישראל. הטקס, המיועד לתושבי האיזור, יארח למעלה משלוש מאות משפחות שכולות אשר יקחו חלק במעמד, יגידו קדיש, יזכור ויספרו על יקיריהם שנהרגו בפעולות האיבה ובמלחמות ישראל. בתום הטקס, יונחו זרים לזכר הנופלים ותוקדש פינה להדלקת נרות זכרון במבנה המנהל אשר יאפשרו לציבור הרחב ללמוד על חללי השכונה ולהתייחד עם זכרם. שכונת שמואל הנביא היא רובה ככולה שכונה חרדית אשר בחרה לציין את יום הזיכרון ולכבד את הנופלים בטקס זה, אשר מתקיים כמסורת מדי שנה.

מלבד תושבי האיזור, יקחו חלק באירוע אריה קינג, נציג עיריית ירושלים, נפתלי זאבי, יו"ר המנהל וליבי זייבלד מנכ"ל המנהל. לצד זאת, אביגיל בקע נציגת המשפחות ששכלה את אחיה, ירון יעקב ז"ל שנהרג במלחמת יום כיפור תשא דברים. בקע מספרת כי אחיה היה מהלוחמים הראשונים בתעלת סואץ ונהרג עם פרוץ המלחמה וכך לא קיבל מעולם את המכתבים והמברקים אשר שלחו לו.

אנשי המנהל הקהילתי נמצאים בקשר לאורך כל השנה עם משפחות הנופלים וציון יום הזיכרון מהווה שיא הפעילות והזדמנות לחשוף את תושבי האיזור לסיפורם של תושבי המקום שנהרגו.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה