ירושלים נערכת לל"ג בעומר: הוסדרו שטחים מיוחדים בשכונות להבערת המדורות



עיריית ירושלים נערכת לקראת ל"ג בעומר וקיום המדורות המסורתיות, ומכשירה שטחים להקמת המדורות בהם יוצב שילוט המאשר הקמת מדורה במקום

ההכשרה כוללת ניכוש עשבים וצמחייה, תיחום המדורות והתאמת השטחים לרכבי כיבוי וחירום שישהו במקום בעת הדלקת האש.

פרויקט הכשרת שטחי המדורות מורחב מידי שנה לכל חלקי העיר, לאור הצלחת הפיילוט שקיימה  העירייה בשנים קודמות.  הכשרת השטחים תותאם לבעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים, שיוכלו לקחת חלק בחגיגות  מבלי להסתכן. 

למען שמירה על איכות הסביבה בעלי החיים  ערכי הטבע והגנים ברחבי העיר העירייה קוראת לחוגגים לא לפגוע בצמחיה, להסתפק במדורות קטנות וצנועות, לא לשרוף חומרים דליקים כגון בקבוקים ומכלי פלסטיק, סוללות, מכלי תרסיס,  חלקי עץ מצופים בפורמייקה וכד' . כמו כן יש לשים לב כי במקום לא מסתובבים צבים  וזוחלים אחרים העלולים להישרף. 

העירייה מזכירה לציבור החוגג, כי יש לקבוע את מיקום המדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים, מרחק בטחון סביר ממבנים ומתקנים. יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה.

אין  להדליק  מדורות בסמוך למתקני החשמל או מתחת לקווי חשמל, בסמוך לבלוני גז ,מיכלי סולר, נפט או כל חומר בערה אחר.

בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים. לאסוף את האשפה ולפנותה לפחי אשפה ומחזור מסודרים.

בכל מקרה של אירוע חריג להזעיק את מכבי האש – 102.

שירותי הכבאות וההצלה יכנסו לכוננות ויתוגברו  המשמרות בכח אדם. לפני הדלקת המדורות ייצאו לסיורים מוקדמים עם נציג המשטרה, הפיקוח העירוני ומחלקת הגננות בכל השכונות והמקומות בהם ידליקו מדורות. הכבאים ייתנו הנחיות לחוגגים לשם אבטחה ולמניעת סכנות לנפש ורכוש. 

שירותי הכיבוי מזהירים את החוגגים, מדליקי המדורות  בל"ג בעומר, לא לתת לילדים להדליק את המדורות . הדלקת האש תתבצע אך ורק על-ידי אדם מבוגר שיהיה אחראי וישגיח על הילדים. כמו כן יש להימנע משימוש  בחומרים דליקים, הבערת מנגלים שלא על פי הכללים, משחקי קפיצה מעל המדורות, השלכת תרסיסים לאש ועוד.

בשירותי הכיבוי  ממליצים גם   לנעול נעליים סגורות, ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצה מתאימה להגנה על הגוף  מפני גצים וגחלים, וכן מעקיצות זוחלים ושרצים ארסיים הנמשכים אל חום המדורה. במקרים בהם אוחזת אש בבגדים, יש לשכב מיד על הקרקע ולהתגלגל מספר פעמים, אם ישנה שמיכה/מגבת גדולה/או בגד  יש לעטוף את הנפגע.

רשימת השכונות והרחובות בהם הוסדרו שטחים   להדלקת מדורות ניתן למצוא באתר העירוני .

https://www.jerusalem.muni.il/RecreationandCulture/tarbutuopnay/Pages/LgBaOmer.aspx

 תמונה: יונתן סינדל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה