קפסולות או קפה טרי - מה אתם מעדיפים?



השוואה בין מכונת קפה עם קפסולות לעומת מכונה שמתאימה לפולי קפה יכולה לעזור לכל מי שמתלבט כיצד לצרוך את המשקה החם הכי פופולארי בעולם. כמובן שהכל תלוי בסופו של דבר בצרכים שלכם, אבל יש לפחות כמה פרמטרים שאותם כדאי להכיר

 קפה הוא אחד המשקאות הכי פופולאריים בעולם וללא ספק המצליח ביותר בקטגוריית המשקאות החמים. עם זאת, בשנים האחרונות החלו לחדור לשוק פתרונות קפה חדשים שדחקו את הדרך המסורתית. פתרונות אלו נפוצים גם בבתים פרטיים וגם במסעדות, משרדים, בתי קפה, בתי מלון, מוסדות ציבוריים ועוד.

ההתלבטות העיקרית של חובבי קפה היא בין מכונות שעובדות עם קפסולות לבין מכונות שדורשת הזנת פולי קפה טריים. כמובן שאין דרך חד משמעית להכריע בסוגיה כי על טעם וריח אין מה להתווכח, אבל בהחלט כדאי להכיר את הפרמטרים המשפיעים על ההחלטה.

 

עלויות, מחירים ונוחות

העלות הראשונית של מכונת קפה עם קפסולות דומה לזו של מכונה לטחינת קפה. בשתי המכונות מדובר על הוצאה ממוצעת של כמה מאות שקלים, למעט מקרים שבהם ניתן לחסוך את העלות הראשונית בתמורה להתחייבות לרכישת קפסולות או שקי קפה מהמשווק המורשה. מנגד, בטווח הרחוק נוטה מכונת הקפסולות להיות חסכונית יותר. כיום ניתן לקנות את הקפסולות פחות או יותר בכל מקום ובמחירים אטרקטיביים, לעומת אריזות קפה טחון או פולי קפה שנמכרים רק בבתי קפה ובמחירים גבוהים.

הנוחות היא ככל הנראה הפרמטר שבו ניתן לראות הכרעה חד משמעית לטובת מכונת קפסולות. אם בעבר נמנעו חובבי הקפה מהכנת המשקה בגלל המורכבות של הזנת הפולים וטחינתם, הרי שכיום מדובר על פעולה שנמשכת שניות בודדות בלבד. הנוחות של מכונת הקפסולות גם מקרבת את הקפה לקהלי יעד חדשים והופכת אותו למשקה שאפשר להכין בכל רגע נתון בלי להתאמץ.

כך תחליטו מה מתאים לכם

עוד שיקולים שיכולים להשפיע על ההכרעה בסוגיה איזו מכונת קפה לקנות צריכים להיות אופי השימוש, העדפות אישיות וסוג התחזוקה הנדרשת. מכונה לטחינת פולי קפה דורשת למשל תחזוקה על בסיס שבועי וניקיון יסודי, לעומת מכונת קפסולות שכמעט ולא מתלכלכת בגלל מנגנון פנימי יעיל ונגיש.

בשורה התחתונה, בשביל להחליט מה מתאים לכם תצטרכו להיעזר בניסיון העבר האישי עם שתיית קפה ולהגדיר תקציב. כמובן שניתן לצבור מיומנות מסוימת גם בטחינת פולי קפה בתוך מכונה ייעודית, אבל זה דורש זמן וסבלנות. מי שלא משקיע את הזמן הנדרש עשוי למצוא את עצמו עם קפה באיכות ירודה ועם טעמים סגורים ללא ארומה. מצד שני, זו גם הסיבה לכך שבבתי קפה אמיתיים מגישים רק משקאות מפולי קפה שנטחנו במקום ולא מתפשרים על קפסולות. הבעיה היא שעבור אנשים פרטיים זה פחות רלוונטי והנוחות מנצחת את האיכות.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה