"תיאטרון אספקלריא" השלים היערכותו לרגל יום ירושלים



"תיאטרון אספקלריא" השלים בימים אלו את ההכנות לפעילות בכל רחבי הארץ של עשרות הצגות לרגל יום ירושלים הנחגג בשבוע הבא

כל אירוע היסטורי ובמיוחד אירוע היסטורי משמעותי יוצר אצל האנשים געגוע לאותו עבר רחוק ולאותו אירוע היסטורי לצד הרצון לחיות מחדש את אותם הימים. יום שחרור ירושלים ובכלל כל ההיסטוריה של ירושלים מהווה אצל רבים מאתנו מושא לכיסופי ההיסטוריה החדשה והעתיקה יותר של ירושלים. "תיאטרון אספקלריא" בכל שנה ובמיוחד בשנת ה-50 לירושלים נקרא אל הדגל להציג שלל דמויות הנוגעים לעברה ולפעמים גם לעתידה של ירושלים כדוגמת חיילי משחררי ירושלים, סר משה מונטפיורי שקידם את התיישבות היהודית מחוץ לחומות ירושלים, הרב אריה לוין שכונה רב האסירים או הרב שלמה גורן שהיה הרב הצבאי הראשי בהקמת המדינה, ועוד ועוד, שלל דמויות הקשורים בטבורם להוואי הירושלמי המיוחד. הדמויות הללו מוצגות במקומות שונים ברחבי העיר ומביאות גם לילדים וגם למבוגרים את ההוואי והניחוח המיוחד של העיר המיוחדת הקדושה והחיה כל כך, ירושלים.

במהלך הפעילות יופיעו שחקני אספקלריא בירושלים, נחלים, גוש עציון, מעלות, נוף איילון, קצרין, בית שאן, מבשרת ציון, מרכז שפירא, אזור, תקוע, בת ים, אורנית, שוהם, באר טוביה ועוד.

מנכ"ל "תיאטרון אספקלריא" חגי לובר אמר: "במיוחד השנה ראינו תגובות מצוינות של אנשים שלא תמיד יוצא להם להגיע לירושלים ושל ילדים שהביקור שלהם בירושלים מסתכם בבר מצוה בלבד, ראינו אותם נחשפים להווי המיוחד של ירושלים, שמחים בה, ואולי אפילו עוררנו את הרצון בהם להיות בירושלים שוב".

 

צילום: מוקי שוורץ.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה