3 דרכים לטייל בעולם



טיול בעולם לא חייב לכלול רק נחיתה בשדה התעופה וסיור מסביב למלון. החל מרואד טריפ, דרך טיול רכבות ועד הפלגות ליעדים אקזוטיים – הנה כמה אופציות נוספות שכדאי להכיר

 

הדרך שבה בוחרים לטייל בעולם משפיעה על החוויה לא פחות מאשר היעד. טיולים שונים ביעדים זהים משפיעים בצורה דרמטית על כמות הדברים שמספיקים לראות, על האטרקציות שבהן לוקחים חלק ועל הזיכרון שנשאר מהכל אחרי שחוזרים לארץ. מצד שני, רק מעטים מרשים לעצמם לחשוב מחוץ לקופסא ולנצל את הטיול בחו"ל כדי לנסות דברים חדשים.

הנה למשל כמה דרכים מרעננות לטייל בעולם בלי לחרוג ממסגרת התקציב וגם בלי להתאמץ יותר מדי:

1. רואד טריפ

כמעט כל יבשת בעולם מתאימה לרואד טריפ. אפשר לברר מראש על סוכנויות השכרת רכב ולהחליט על יעדים שבהם חובה לבקר, או לחכות לרגע האחרון ולאלתר תוך כדי נסיעה. היתרון הכי גדול של רואד טריפ הוא מפגש מקרוב עם השטח ועם התרבות המקומית.

הטיול ברכב מתאים לקבוצות של חברים, לבני זוג בחופשה רומנטית וכמובן למשפחות עם ילדים. הרכב נשאר צמוד למטיילים והוא הופך במהירות לבית שני. חוץ מזה, רישיון ישראלי יכול להפוך בקלות לבינלאומי וברוב המדינות יש חוקי נהיגה זהים לאלו שבארץ.

2. טיול רכבות

טיול רכבות מתאים למקומות ספציפיים יותר כמו יבשת אירופה וארצות הברית, אבל יש גם כאלה שעושים אותו במזרח ובעיקר בהודו, סין ויפן. התחבורה הציבורית בחו"ל לא דומה לזו שמוכרת לנו מהארץ והטיול עם רכבות הוא דרך מצוינת לעבור בקלות ובנוחות בין מדינות וערים.

היתרון של טיול רכבות הוא שאפשר לנצל את הנסיעה כדי לנוח. המשמעות היא ניצול טוב יותר של הזמן וחיסכון בהוצאות. נסיעה ברכבת עולה פחות מאשר טיסה והיא משתלמת גם בטיולים ארוכים במיוחד אחרי צבא, בירח דבש או בין הסמסטרים בלימודים. את הטיול ניתן לתכנן על בסיס מידע שמופיע באתרי האינטרנט ולפי המלצות של חברים.

3. הפלגות

יש מקומות שניתן להגיע אליהם רק באמצעות הפלגה, מה שהופך את האופציה הזו לאטרקטיבית במיוחד. הפלגות ברחבי העולם יוצאות לקוטב הצפוני, לגרינלנד ולשפיצברגן והן כוללות גם יעדים קרובים יותר בים התיכון או באוקיינוס האטלנטי. האניות בהן נערכות הפלגות ברחבי העולם מאובזרות ברמה הגבוהה ביותר ולמעשה לא צריך לעשות כלום חוץ מלנוח, לצפות לעבר האופק ולראות נופי בראשית ובעלי חיים נדירים.

הפלגות יוצאות מהארץ ומנמלי ים נוספים. הן משתלמות מבחינה כלכלית וזמינות לכל אורך השנה בהתאם ליעד הנבחר. ניתן לקבל הצעת מחיר מסודרת על הפלגה קצרה או ארוכה ולשלב אותה עם טיול חוף. ההפלגה היא פתרון מושלם להורים עם ילדים והיא יכולה להתאים גם לתרמילאים בגיל הזהב שלא רוצים לסכן את עצמם.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה