משבר הרופאים בהדסה: שר הבריאות התערב והעביר הנחיות לבית החולים



שר הבריאות, יעקב ליצמן העביר מסמך הנחיות למנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, בנוגע להתנהלות המחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה עין כרם. במסמך דרש השר ממנהל הדסה שתהיה הפרדה מוחלטת בטיפול בילדים החולים מהטיפול במבוגרים חולים

כזכור, בחודש מרץ האחרון מנהל המחלקה להמטואונקלוגיה ילדים בבית החולים הדסה עין כרם, פרופסור מיקי וינטרוב וחמישה רופאים בכירים מהמחלקה הודיעו על התפטרותם. זאת בשל מאבק פנימי ממושך בין הצוות הרפואי במחלקת אונקולוגיה- המטולוגיה ילדים לבין הנהלת בית החולים. בתוך כך, עשרות הורים לילדים חולי סרטן, המטופלים או נמצאים במעקב במחלקה בבית החולים יצאו למאבק לטובת הרופא והצוות הרפואי, והקימו דף מאבק בפייסבוק, שנקרא "הילדים של מיקי וינטראוב", המטרה הייתה למנוע את עזיבתם של רופאים בכירים מהמחלקה ההמטו־אונקולוגית לילדים, ובראשם מנהל המחלקה.

התפטרותם של הרופאים עתידה להכנס לתוקפה בתחילת חודש יוני, בעקבות המשבר שנדמה כי לא מגיע לסיומו העביר שר הבריאות, יעקב ליצמן  למנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, מסמך הנחיות בנוגע להתנהלות המחלקה ובכך נקט למעשה את עמדתם של ששת הרופאים שפרשו בשל בחירתו של רוטשטיין לערוך השתלות של ילדים במחלקות המבוגרים. "בראש ובראשונה ההנחיה היא הפרדת המחלקה ההמטואונקולוגית לילדים מהפעילות למבוגרים והבטחה כי הטיפול בילדים יעשה על ידי מומחים בהמטואונקולוגיה ילדים בלבד". עוד נכתב: "שר הבריאות סמוך ובטוח כי ההנחיות שהוצאו מעניקים אפשרות לכל הצדים להגיע להסכמות באשר להמשך פעילות המחלקה בהדסה, תוך הסדרת הפערים שהיו, ובכך להגיע לסיום".

מהדסה נמסר בתגובה "הדסה מקבלת בברכה ובתודה את מכתב השר ומאשרת כי המחלקה להמטואונקולוגיה והשתלות מח עצם בילדים תמשיך לפעול ברציפות ובאופן הכי מלא האפשרי לרבות בתחילת יוני השנה, מועד ההתפטרות עליה הודיעו 6 מבכירי המחלקה. המחלקה תשרת בלב חפץ ובזרועות פתוחות ובגאווה את תושבי ירושלים והסביבה כמו גם ילדים נוספים מהארץ ומהעולם.
על סמך הנחיות משרד הבריאות ביה״ח נערך להפרדות הנדרשות בין ילדים למבוגרים ולמינויים הנדרשים כך שאכן ילדים יטופלו ביחידות יחודיות לילדים בבניין הילדים וב״שרת״ בצורה נפרדת מהמבוגרים וע״י צוותי ילדים מומחים בהמטואונקולוגיה, לרבות אחיות מיומנות בילדים כנדרש. תוכנית מפורטת תועבר תוך מספר ימים להנהלת המשרד.
הדסה מודיעה כי בעדיפות גבוהה ולמרות מצבה הכללי היא מתגייסת לתכנן לגייס תרומות ולהקים מחלקה חדשה גדולה להשתלות מח עצם בילדים כדי להבטיח שילדים יטופלו ברציפות במסגרת הכוללנית של בית חולים לילדים.
לאור מכתבו של השר וההנחיות שניתנו להדסה, עין אחת של בית החולים תמשיך לצפות עדיין לחזרה של הרופאים כולם או בחלקם לבית החולים באופן שבו לא ינטשו את הילדים חולי הסרטן הזקוקים כל כך לטיפול על ידם, במקביל בעין השניה ממשיכה ההנהלה בגיוס רופאים חדשים כדי למלא את השורות ואו להוסיף לשורות רופאים נוספים.
הנהלת הדסה מודה לשר הבריאות על התמיכה, מצטערת צער רב על הפגיעות הרשעיות בו אישית, מודה לצוות משה״ב האחראי על ההנחיות החדשות ומבטיחה שיתוף פעולה מלא עם צוות המשרד  כדי שהילדים יקבלו את הטיפול הטוב ביותר והסביבה המתאימה בהדסה".

תמונה: אבי חיון 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה