5 דברים שלא ידעתם על פלורידה



פלורידה בדרום מזרח ארצות הברית היא אחת המדינות המרתקות ביותר על המפה. החל מהכלכלה, דרך מרכז החלל ועד מחירי הנדל"ן, המקורות הספרדיים והצלילה – הנה כמה דברים שלא ידעתם עליה

 

ביקור בפלורידה מבטיח חוויה בלתי נשכחת. פלורידה היא לא רק המדינה שאליה אמריקאים חולמים להגיע אחרי הפרישה, אלא מוקד עלייה לרגל עבור תיירים מכל רחבי העולם. בפלורידה יש פארקים מפורסמים, ערים גדולות עם מיליוני תושבים ומגוון אתני מרשים. כמו כן, יש לפחות 5 דברים שלא ידעתם על פלורידה והגיע הזמן להכיר:

1. הכלכלה בפלורידה היא בין הגדולות בארצות הברית

בשנת 2016 הוכרזה הכלכלה בפלורידה לאחת הגדולות בארצות הברית. יחד איתה ברשימה נמצאות ניו יורק, טקסס וקליפורניה, כאשר הערך הכולל של הסחורות והשירותים המיוצרים בפלורידה נושק ל-873 מיליארד דולר. למעשה, כלכלת פלורידה גדלה ב-130 מיליארד דולר בעשור האחרון לבד וזה מעיד על ההצלחה שלה.

2. מרכז החלל קנדי נמצא באורלנדו

מרכז החלל קנדי של נאס"א נמצא באי מריט איילנד שתחת תחום השיפוט של פלורידה. לא רחוק ממנו נמצא גם נמל החלל קייפ קנוורל, ששייך למפקדת החלל של חיל האוויר האמריקאי ופתוח לתיירים. שני הבסיסים מחוברים ביניהם על ידי גשרים ומה שמעניין לדעת הוא שמרכז החלל קנדי הוא אתר השיגור של חלק ניכר ממשימות החלל הבלתי מאוישות של ארצות הברית. בקיצור, זה ככל הנראה המקום להיות בו אם רוצים לדעת האם אנחנו באמת לבד ביקום.

3. אפשר לרכוש בתים בפלורידה במחירים זולים

הכלכלה בפלורידה וירידת מחירי הנדל"ן בארצות הברית הגבירה את זרם המשקיעים המגיעים למדינה מבחוץ. כיום ניתן לרכוש בתים בפלורידה במחירים זולים ואטרקטיביים ולהפיק תשואה גבוהה מאוד. בתים למכירה בפלורידה נחשבים לאפיק השקעה סולידי, אפשר להשיג אותם גם בהתראה קצרה וניתן לגייס חברה מקומית לאחזקה שוטפת והתנהלות מול שוכרים ודיירים. 

4. השם פלורידה מגיע מספרדית

התרבות הלטינית היא חלק בלתי נפרד מפלורידה, אבל בטח לא ידעתם ששמה של המדינה מגיע מספרדית. פירוש השם "פלורידה" בספרדית הוא "פרחונית", בעיקר בגלל שהיא התגלתה על ידי מגלים ספרדיים בתקופת האביב. זו התקופה בה פלורידה באמת פורחת ותנאי מזג האוויר הקריביים תורמים לסביבה צבעונית במיוחד.

5. האי קי לארגו נחשב לבירת הצלילה העולמית

אי אפשר לדבר על מדינת פלורידה בלי להזכיר את איי הקיז. בתוך איי הקיז שמור מקום מיוחד לקי לארגו, שגם נחשב לבירת הצלילה העולמית. אורכו של האי 53 ק"מ והוא הגדול ביותר בקיז והצפוני ביותר בו עובר כביש 1. גם כאן מקור השם הוא ספרדי ופירושו "הקי הגדול", אך אתרי התיירות שבו נשענים בעיקר על שוניות האלמוגים, פארק האוורגליידס והפארק המדינתי התתת ימי שבתוך שונית ג'ון פנקאמפ. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה