המכללה האקדמית הדסה: אות מגן המילואים



המכללה האקדמית הדסה קיבלה השבוע את אות מגן המילואים כהוקרה על פעילותה ויחסה כלפי סטודנטים ועובדים המשרתים במילואים

מידי שנה מעניק צה"ל את אות מגן המילואים כביטוי להוקרה והערכה לארגונים, חברות, מעסיקים, מוסדות השכלה גבוהה וכו', אשר מצטיינים ביחסם כלפי אנשי הארגון. השנה הוחלט להעניק את האות למכללה האקדמית הדסה י-ם על פעילותה ויחסה כלפי סטודנטים ועובדים המשרתים במילואים.

אות המגן הוענק לנשיא המכללה פרופ' ברטולד פרידלנדר על ידי שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט בערב הוקרה שנערך למפקדים ומצטיינים במערך המילואים בקריה, תל-אביב.

בהגשת המועמדות לקבלת האות ציינה המכללה כי היא מייחסת חשיבות רבה לשירות המילואים של הסטודנטים ועושה כל שביכולתה להקל על הפער שנוצר עקב השירות. מעבר לזה היא הוסיפה כי מרבית סעיפי חוק זכויות הסטודנט יושמו במכללה עוד לפני שנחקק החוק, זאת מתוך תפיסה כי מדובר בציבור של סטודנטים שתורם למדינה וחייב לקבל הכרה בתרומה זו, על מנת שלימודיו האקדמיים לא ייפגעו.

מעבר להטבות שמחייב חוק זכויות הסטודנט המכללה מעניקה שתי הטבות נוספות: הראשונה, כל סטודנט שמשרת 21 ימי מילואים בשנה או לחילופין 42 ימים במהלך 3 שנות לימוד התואר, זכאי לקבל 2 נ"ז תחת הכותרת: "מעורבות חברתית – שירות מילואים". השנייה, סטודנט שפעיל באופן רציף בקהילה, מקוזזות לו שעות שהפעילות שהוא נדרש לעשות בתקופה בה שרת.

השנה, ובאופן ייחודי למוסדות השכלה גבוהה אחרים, החליטה הנהלת המכללה להעניק שורת הקלות לסטודנטים הורים לילדים שבני/בנות הזוג שלהם משרתים במילואים, זאת מתוך הבנה כי הם נותרו בעורף ונאלצו לשאת בעול המשפחתי לבדם, בנוסף ללימודים שלהם באקדמיה. הקלות אלו ניתנו עד לשנה זו רק בעתות מלחמה, אך החל משנת הלימודים הנוכחית הוחלט למסד אותן גם בתקופות שגרה.

פרופ' ברטולד פרידלנדר, נשיא המכללה האקדמית הדסה י-ם: "המציאות הישראלית מחייבת אותנו לתת לאנשי המילואים את היחס וההקלות המתבקשים ואף יותר מזה, זאת לאור העובדה שהם יוצאים מידי שנה לשרת את המדינה כדי להגן עלינו. אנחנו מודים לצה"ל ולמשרד הביטחון על ההכרה בעשייה שלנו שמשקפת את הערכים החברתיים בהם אנו מאמינים".

 תמונה: באדיבות יח"צ 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה