קבלת שבת ירושלמית של מינהל קהילתי גינות העיר במתחם התחנה, מבית החברה למתנ"סים הארצית, חוזרת לסיבוב קיצי נוסף לאור הצלחת העבר

המיזם מקרב הלבבות נבחר כאחת ממאה הסיבות לבקר בירושלים בקיץ-מדובר באירוע ייחודי שמחבר את כל תושבי העיר.

קבלות השבת מתקיימות מדי שישי בשעה 17:00 במהלך חודשים מאי- ספטמבר במתחם התחנה הראשונה בירושלים. הכניסה חופשית.

ירושלים, עיר הקודש הנצחית, הינה מרכז של אמונה אך גם מוקד של מחלוקת בדבר האופן בו אותה האמונה צריכה להתגלם. יוזמה של  מינהל קהילתי גינות העיר, מבית החברה למתנ"סים הארצית, בשיתוף פעולה עם  קהילות מתפללות ושרות במרחב גינות העיר, מבקשת להעניק מקום משותף לביטוי כל גווני היהדות ואורחות הדת השונות בקבלת שבת קהילתית שכבר משכה אליה אנשים מקצוות הארץ מתוך אמונה שניתן לייצר מרחב רוחני משותף.

קבלות השבת, אשר ממומנות על ידי תרומות מקרנות ומתוך הקהילה, מציעות לחוות את המעבר לשבת באופן חוויתי ומזמין, וכוללות פיוטים ונגינות ובעיקר תחושה של הכלה ורצון לחלוק מסורת שמצויינת בכל בית בדרך מגוונת ושונה – באופן שמדגיש את המשותף והדומה. קיום קבלת השבת במרחב הציבורי המשותף מסייעת לא רק לבנייןהקהילה אלאגם מקדמת קירוב לבבות, כבוד והכלה מחוצה לה, בקרב הזרמים השונים שמרכיבים את החברה היהודית בכלל והירושלמית בפרט.

קבלות השבת הירושלמיות במתחם התחנה הן יעד פופולארי לקבוצות רבות המגיעות לירושלים בחודשי הקיץ. לקבוצות המחפשות לשלב בביקורן שיח על קהילות פלורליסטיות ואירועים רוחניים במרחב הציבורי הירושלמי ישנה אפשרות להיפגש לפני קבלות השבת ולקבל פרטים נוספים לגבי העשייה בתחום.

המינהל מזמין את הקהל לקחת חלק בקבלת שבת מיוחדת ומאחדת, שחוגגת באופן משותף את הקידוש ומקדשת את חגיגת המשותף.

תמונה: מינהל קהילתי גינות העיר  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה