תערוכת אתגר הצילום הבינלאומי ירושלים תתקיים בגבעת התחמושת, לראשונה הוזמנו צלמים מכל העולם להעלות צילומים של ירושלים מכל זמן ובכל נושא לפלטפורמה תחרותית מיוחדת

תערוכת אתגר הצילום הבינלאומי ירושלים תתקיים בין התאריכים 6.6-6.8 בגבעת התחמושת ע"י קרן קימת לישראל יחד עם JNF ארה"ב, גבעת התחמושת, משרדי החוץ, תיירות, ירושלים ומורשת, לע"מ ובתמיכת HP (סאיטקס ואינדיגו) ו-Venture Partners PICO. 

אתגר הצילום הבינלאומי JerusaLENS התקיים לכבוד שנת היובל למלחמת ששת הימים והפך לאסופת צילומי ירושלים הגדולה ברשת.

לראשונה ב-5000 שנה הוזמנו צלמים מכל העולם להעלות צילומים של ירושלים מכל זמן ובכל נושא לפלטפורמה תחרותית מיוחדת.

14,500 צילומים מ-84 מדינות הועלו לאתגר בתוך כחודש וחצי, והן זכו ל-2.4 מיליון הצבעות, מספר שיא באתגרי ערי עולם באתר Gurushots, יותר מאתגרי פריז, ניו יורק ולונדון.

אתגר הצילום ירושלים משך אליו צלמים גם ממדינות ערב ביניהן טוניס, אלג'יריה, מצרים, ירדן, מרוקו, עירק ועוד.למעלה מ-30% מהצילומים שהועלו מתייחסים להר הבית. כ-50% מהצילומים שהועלו מתייחסים לפעילות דתית בעיר (יהודית, נוצרית ומוסלמית). מבין הסמלים הפוטוגניים של העיר החדשה מוביל גשר המיתרים.

ההצבעה האנונימית והבינלאומית ייצרה "שוויון כוחות" מרתק וחסר תקדים: לראשונה אי פעם "שיפוט" של העיר התבצע רק על בסיס אמנותי, אסתטיורגשי של הגולשים בלי שיקולים בנוגע לזהות או ללאומיות הצלם.ירושלים הניבטת מאסופת צילומי האתגר היא בדיוק מה שרובינגרז"ל קיווה לראות - עיר אנושית - ילדים, צעירים ונופים, רבת גוונים ופעילויות, שמאפשרת לכל אחד ואחת ביטוי וחוויה אישית.

גולשי הרשת בחרו 3 צלמים באמצעות דירוג משותף:

בפרס צלם האתגר זכה דוד מור מישראל בסכום של 5000$ 

בפרס הצילום הנבחר ע"י הקהל זכתה דליה רג׳ואן מישראל בסכום של 2225$ 

בקטיגורית הגורו זכה אריאל לבנון בסכום של 2225$. את הבחירה בקטגוריה זו ביצעה רינה קסטלנובו בשם דוד רובינגר ז״ל, גורו האתגר, ש"חיפש פשטות ואנושיות קוסמופוליטית בעיר" . לבנון, בן 76, היה בין הפצועים הראשונים מחטיבת הצנחנים בקרב על בית הספר לשוטרים ב-1967. רק לאחר הבחירה התברר כי הוא לחם יחד עם אביו של אלון ולד, יוזם האתגר, שאביו נהרג בקרב על גבעת התחמושת.

בפרס הצלם הצעיר בסך 500$, באתגר שהתקיים במסגרת תחרות מלווה לנוער ע"י –JNF ארה"ב זכה מני כהן מארה״ב.

מתוך כ-400 הצילומים המובילים בחרו האוצרים 100 צילומים שהוגדלו ויוצגו בתערוכת היובל בגבעת התחמושתהחל מתאריך 6.6.17 ולמשך חודשיים. בהמשך תנדוד התערוכה גם בנציגויות ישראל וקק״ל בעולם. הכניסה חופשית.

צוות המנטורים כולל את רינה קסטלנובו (צלמת הניו יורק טיימס), הצלמת גלי תיבון, הצלם זיו קורן (ידיעות אחרונות), וראש הצוות - אבי אוחיון (לע"מ).

יו"ר קרן קימת לישראל מר דני עטר: "ירושלים היא בירת העם היהודי מימי בית ראשון ועד ימנו. במשך 115 שנים פועלת הקרן הקיימת לישראל גם לחיזוקה של ירושלים, לטיפוח אדמותיה ולחיזוק מעמדה העולמי. שמחנו לחלוק את ארכיון הצילומים הרשמי של קק"ל עם התחרות, ולאפשר לציבור רחב ליהנות מיופייה של העיר, תרבותה ואנשיה. אני רוצה לברך בהזדמנות זו את הצלמים המוכשרים שזכו בתחרות״.

רינה קסטלנובו, "חיפשתי תמונה עם פשטות, המציגה את רוחה ותושביה של העיר כפי שאהב אותה דוד רובינגר. נתקלתי בתמונה הזוכה כמה ימים לפני סיום האתגר ומסתבר שהיא לכדה גם את עינו של ראש צוות השיפוט. לא סימנו את התמונה היא אבדה בתוך ים התמונות. נדרשה עבודת תחקיר מקיפה על מנת לאתרה בשנית, והסיכוי שהצלם יהיה מיוצאי חטיבה 55 הוא 1 ל-14,500!״.

כל התמונות זמינות באתר האתגר www.gurushots.com/jerusalem

תמונה: KOBI BICACI


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה