5 אופציות מומלצת של מגורים להורים מבוגרים



ההזדקנות היא תקופה של הסתגלות ושינויים. תכנון לעתיד יבטיח כי הצרכים של האדם האהוב שלך ימולאו במלואם. כאשר מגיע הזמן לחפש עזרה נוספת או לעבור לקהילה של מגורים למבוגרים, ישנן אפשרויות רבות לשקול. מודעות לכל האפשרויות הללו תעזור לך ולאהובים עליך לקבל את ההחלטה המושכלת והבטוחה ביותר בנוגע לאיך והיכן לקבל טיפול.

 

סוגי דיור למבוגרים

  1. טיפול ביתי – אם המטרה היא שהאדם המבוגרים יישאר לגור בביתו שלו, אבל הוא צריך עזרה בפעילויות היומיום, טיפול בבית הוא אפשרות טובה. שירותים של טיפול בבית יכולים לנוע בין עזרה במקלחות והלבשה, החלפת חיתולים למבוגרים, ניקיון הבית, עריכת קניות, כביסות, בישול ועד אחריות לטיפול תרופתי ועוד. לא כל סוכנויות הטיפול הביתי מספקות אחיות אשר מוסמכות במתן עזרה רפואית, כך שרצוי לבדוק עם הסוכנות על מנת להבטיח שצרכי המבוגר ימולאו במלואם.

 

  1. מגורים עצמאיים – כאשר לאדם המבוגר עדיין יש את היכולת הפיזית והמנטלית לחיות בצורה עצמאית, אבל הוא מעוניין בחברה של אחרים בני גילו, מגורים עצמאיים הם פתרון טוב. קהילות עצמאיות מקדמות אורח חיים פעיל של קשישים תוך כדי שמציעות סביבה בטוחה ומספקות שירותים ומוצקים ספציפיים שקשורים לצרכי הקשישים. אם ההורה הקשיש שלך אינו במצב בריאותי טוב, או לא יכול לדאוג לעצמו ללא עזרה, הוא לא מועמד טוב למגורים עצמאיים.

 

 

  1. דיון מוגן – דיון מוגן הוא אפשרות דיור לקשישים אשר לא מסוגלים לחיות עצמאית ומטעמי בטיחות זקוקים לצוות שישגיח ויפקח עליהם. החיים בדירה נפוצים מאוד בדיוק מוכן, כאשר ישנן דירות סטודיו או דירות בנות מספר חדרים. קהילות של דיור מוגן יכולות במקרים מסוימים לספק טיפול יומיומי בכל הנוגע לרחצה, הלבשה, טיפוח ואכילה – אם זאת יש לקרוא היטב את החוזה. במקרים מסוימים, הטיפול האישי הוא בעלות נוספת, או שסוכנות חיצונית נדרשת על מנת לבצע מטלות אלה.

 

  1. קהילות של גמלאים – קהילות אלה כוללות חיים עצמאים, דיור מוגן ושירותי אחיות במקום אחד, כך שהקשישים יכולים להישאר באותו מתחם כללי גם כאשר הצרכים שלהם משתנים במשך הזמן. לרוב, תהיה להם את הפריבילגיה להישאר באותה דירה או בית גם כאשר הם חיים עצמאית וגם כאשר הם אולי יזדקקו בהמשך דיור מוכן. עם זאת, ברגע שהם נזקקים לסיוע צמוד של אחיות, לרוב הם יעברו לחלק אחר במתחם.

 

 

  1. בתי חולים סיעודיים – בתי חולים סיעודיים מיועדים לקשישים בעלי מצב רפואי אשר מצרכיך השגחה מתמשכת וזמינות של צוות רפואי מיומן. מתחמים בעלי צוות של אחיות מיומנות, שלרוב נקראים בתי חולים סיעודיים, מספרים השגחה במשך 24 שעות, ארוחות, פעילויות וניהול של הטיפול הרפואי על מנת לתמוך בדייריהם ככל הניתן. לרוב, רופא מורשה מפקח על הטיפול בכל דייר ואחות או איש מקצוע רפואי אחר תמיד זמין במקום. טיפול סיעודי מיומן ואנשי מקצוע רפואיים כמו פיזיותרפיסטים לרוב זמינים גם הם. בתי חולים רבים מספקים טיפול מיוחד עבור מבוגרים עם אלצהיימר או דמנציה, וידועים כמיומנים בטיפול בסובלים מבעיות זיכרון.

 

מעוניינים ללמוד עוד על טיפול ועזרה להורים מבוגרים? אתר עזר נאמן, המתמחה במתן פתרונות לבריחת שתן - מציע תוכן ומדריכים רבים בנושאים הקשורים להזדקנות וטיפול בהורים מבוגרים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה