ברומא התנהג כרומאי

גם אם אתם טיפוסים נחבאים אל הכלים ומאמינים רק בפרסום מפה לאוזן, אם ברשותכם אתר מסוג כלשהו, מהר מאד תצטרכו ללמוד מה זה קידום אורגני, מהן מילות מפתח, איך מודדים חשיפה, לשנן ר"ת מסוימים (SEO, PPC ודומים), ובאופן כללי, לסגל לעצמכם את הגישה הקידומית המתאימה. כלומר, אתם יכולים גם שלא לעשות זאת, אבל אז, אתם נמצאים בנתיב המהיר המוביל לתואר אתר "לא רלוונטי".

 אז אתם מפשילים שרוולים, משנסים מותניים ומתחילים לקרוא על קידום אורגני וקידום ממומן ומה ההבדלים ביניהם, מכירים כלים כמו מתכנן מילות המפתח של גוגל, גוגל אנליטיקס, ומסתובבים באתרים של מומחי SEO מכל רחבי העולם. מתוך ניסיון להבין מי נגד מי, ובעיקר - איך אתם מנתבים את כל הבלגן הזה לטובתכם, אתם אוכלים, נושמים וחולמים על מנוע החיפוש של גוגל. אבל... רגע, מה עם העסק שלכם? שכחתם למה נכנסתם לזה מלכתחילה?

 

מה עכשיו?

כאן, יש לנו גם חדשות רעות וגם חדשות טובות. נתחיל ברעות - אף אחד לא ידאג לאתר שלכם כמו שאתם דואגים לו, או לפחות זו תהיה תחושתכם. החדשות הטובות עשויות לשמח אתכם, מאחר וקיימים אנשים שאולי לא ידאגו לאתר שלכם כמו שאתם דואגים לו, אבל בהחלט יכולים לחסוך מכם את כל כאב הראש של לימוד עקרונות הקידום בגוגל, ולתת לכם את הזמן הדרוש לכם להתעסק בעסק שלכם ובתחום בו הוא עוסק. לאנשי המקצוע האלה קוראים מקדמי אתרים. מקדם אתרים חי, נושם, אוכל ומדבר קידום אתרים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הוא יודע מה קורה באתרים בארה"ב, באירופה וגם באנטרקטיקה (בהנחה שיש בעלי אתרים שם, כמובן J), הוא חש כל שינוי וכל עדכון באלגוריתם, גם אם גוגל לא הודיעה עליו מראש, וחשוב מזה, הוא זה שיודע מה צריך לעשות כשעדכון שכבר פגע באתרים במדינות אחרות נמצא בדרכו לכאן ואיך לדאוג לכך שהוא לא יפגע באתר שלכם.

 

לסיכום:

ברור שאתם יכולים לקדם את האתר שלכם בעצמכם. אתם גם יכולים לעצב את הלוגו של בית העסק בעצמכם, יכולים לערוך את הנהלת החשבונות שלכם בעצמכם, לפרוש את רשת המחשבים שלכם בעצמכם ולתקן את המחשבים (כשהם מתקלקלים) בעצמכם. אחרי שתעשו כל זאת, נשאלת רק השאלה - מתי תעסקו בתחום הליבה שלכם במה שבאמת מכניס לעסק את הכסף? J בקיצור, הניחו את קידום האתרים בידי מי שעוסקים בכך. יש להם את הכלים הדרושים, הגישה והמידע העדכני ביותר. רק כך תוכלו לוודא כי האתר שלכם מקבל את הקידום האורגני הטוב ביותר לו הוא ראוי.