כתב אישום: ניסיון רצח סמוך למעיין עין לבן בירושלים



פרקליטות מחוז ירושלים, הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד איתמר סוויסה בן 21 תושב ירושלים, בגין ניסיון רצח, ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי חקירה ונהיגה ללא רישיון וללא ביטוח

ביום שבת 10.06.2017 בשעות אחר הצהריים רכב הנאשם על קטנוע ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא קסדה על ראשו, במעיין עין לבן, הסמוך לגן החיות התנכ"י בירושלים. במקום בילו באותה העת גם המתלונן וחבריו אשר ישבו בקרבת המעיין.

על פי כתב האישום, הנאשם רכב על הקטנוע בצורה פרועה אשר הטרידה ואף סיכנה את המבלים בקרבת המעיין. מספר מבלים שהיו במקום, וביניהם המתלונן, העירו לנאשם על נהיגתו הפרועה בקרבת היושבים במקום. הנאשם התעלם מפניות אלה, וכן מבקשותיו של המתלונן לחדול ממעשיו ושב לרכוב בסמוך למתלונן וחבריו.

נוכח זאת, קם המתלונן והתקדם אל הנאשם, אשר נסע לעבר המתלונן עד שעצר ממש בסמוך אליו. המתלונן  סימן לנאשם לעצור, ביקש ממנו לעזוב את המקום ואף משך אותו מהקטנוע. בתגובה החלה קטטה בין הנאשם למתלונן אשר במהלכה הפרידו חבריהם של הנאשם והמתלונן מספר פעמים בין השניים. לאחר אותה קטטה שב המתלונן לשבת עם חבריו והנאשם הורחק על ידי חבריו מהמקום.

בהמשך, על פי כתב האישום, שב הנאשם על עקבותיו והחל ללכת לעבר המתלונן וחבריו, כשהוא צועק לעברו: "אני ארצח אותך, אתה בן אדם מת היום", " אני אזיין אתכם, אני אהרוג פה את כולם, אני אדקור אתכם" וקרא לעבר חבריו "תביאו לי סכין, תביאו לי סכין". משלא היתה בשלב זה בידו של הנאשם סכין, הרים הנאשם אבן מהרצפה והתקרב לעברו של המתלונן אשר ניסה להרגיע את הנאשם ואמר לו "אחי, אחי לא צריך אבנים".

לאחר מספר דקות, נטל הנאשם סכין מטבח, השייכת לחבריו הקטינים אשר בילו עימו במקום. הנאשם החזיק את הסכין בידו והתקרב לעבר המתלונן וחבריו אשר הגיעו בסמוך למדרגות היציאה מן המעיין, בדרכם החוצה מהמקום. לפתע רץ הנאשם לעבר המתלונן כאשר הסכין מונפת בידו ובעומדו כשפניו אל פני המתלונן, דקר את המתלונן דקירה אחת, חזקה, בחזהו. המתלונן אחז בחזהו המדמם תוך שב על עקבותיו וצועק לעבר הנוכחים במקום: "דקרו אותי, דקרו אותי", עד שהתמוטט. בשלב זה רץ הנאשם לעברו של חברו של המתלונן, הניף את הסכין לעברו ודקר אותו באמצעות הסכין בגבו בתנועה חדה וחזקה.

בבואו לצאת מהמקום, ראה הנאשם שוטר מג"ב שהוזעק למקום, הנאשם השליך את הסכין ארצה במטרה להעלימה ושלא להיתפס עמה ברשותו, והחל לברוח. השוטר אשר הבחין בהשלכת הסכין, עצר את הנאשם ועיכב אותו במקום. לאחר שעוכב, ביקש הנאשם מהשוטר להוציא קוץ אשר נכנס לכף רגלו, לאחר שזה התיר לו לעשות כן, הצליח הנאשם להשתחרר מאחיזתו של השוטר וברח לעבר גן החיות עד שנתפס ע"י שוטרים נוספים שהגיעו למקום.

כתוצאה ממעשי הנאשם נגרמו למתלונן חתך בחזה והוא פונה לבית החולים הדסה עין כרם.

 

תמונה: משה שי/ flash 90

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה