ים של אירועי קיץ במוזיאון מגדל דוד



מוזיאון מגדל דוד מציע שלל של אירועים לרגל הקיץ

שעות פתיחה: ראשון-חמישי ושבת 09:00-16:00 שישי 09:00-14:00

ירושלים לדורותיה – סיורים במוזיאון ובמצודה עברית: שלישי בשעה 10:30 אנגלית: ראשון-חמישי בשעה 11:00. מארמון הורדוס לבית העצורים – סיורים בחפיר המצודה ובקישלה עברית: חמישי בשעה 10:30 אנגלית: שישי בשעה 10:00. כלול במחיר הכניסה

 

שלישי 16.07.17 בשעה 19:30. 'FUN חוגגים שנה של כישלונות'. מייקל אורן, אשכול נבו, דניאל פרנקל ואילת ליבר על הכישלון הגדול שלהם. כניסה חופשית בהרשמה מראש.

החשש מכישלון מונע מיזמים רבים להגשים את חלומותיהם וכדי לטפל בבעיה, נוסד רעיון ה Fuckup Nights כשמדי חודש עולים לבמה 3-4 אנשי מפתח בתחומים שונים במטרה לדבר על כישלון שחוו במהלך הקריירה שלהם. זאת, מתוך הכרה ביכולת ללמוד מאותם כישלונות בדרך להצלחה ולייצר שיח סביב כישלונות ויצירת לגיטימציה סביבם. בכל ערב כל מרצה מציג את סיפורו ועונה על שאלות. ה FUN התחיל ב2012 במקסיקו וכיום מתקיים בלמעלה מ 100 ערים ברחבי העולם. לירושלים הגיע הFUN לפני שנה בשת"פ ביןSiftech,  עמותה המקדמת סטארטאפים בירושלים וארגון PresenTense Israel הפועל להנגשת יזמות לכל חלקי החברה. בערב לחגיגות סוף השנה הראשונה יקחו חלק ח"כ מייקל אורן לשעבר שגריר ישראל בארה"ב, הסופר אשכול נבו, אלופת ישראל בקפיצה לגובה דניאל פרנקל ואילת ליבר מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד.

שישי 21.07.17 בשעה 10:00 'חמסה חמסה-  סיור מנהגים ומסורות מימי המקרא ועד היום' מדריכה: חוה שטיין-יוסף. מחיר: 80-90 ₪ כולל כניסה למוזיאון חצר היישוב הישן במסגרת מ.ס.ה סיורים בעקבות משפחות וקהילות בירושלים.

סיור בעקבות המנהגים והמסורות של היהודים בירושלים לאורך ההיסטוריה. אילו מבין הסיפורים והאמונות שעברו בעל פה מדור לדור התקבעו והפכו לאורחות חיים? כיצד האגדות שליוו את הקהילה בימי שפל ורדיפה איחדו אותה ונתנו לה תוקף ועידוד? נתחיל בימי המקרא, נשמע על מלחמות בעבודה זרה והתגוננות מפני שדים ורוח רעה. נזכיר מנהגים של יום יום ומנהגי חגים שנועדו לשמור על תינוקות, על יולדות ועל החיים. נלמד על פולחן אסור וננסה להבין איך נוצרים מקומות קדושים.

שני 24.07.17 בשעה 17:00-19:00 'פעילות אבירית למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים' מחיר: 25 ₪ למשפחה

קיץ אבירי במיוחד מצפה למבקרים במוזיאון ובמסגרת הפעילות למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים יהיו עמדות צילום, תחרויות קליעה למטרה, בניית מצודה ומפגש תיאטרלי נסיכותי. חדר מנוחה ושקט יעמוד לרשות המשתתפים.

שלישי 25.07.17 בשעה 17:00-19:00 'פעילות לבוגרים עם צרכים מיוחדים- 50 שנים לאיחוד העיר' מחיר: 8 ₪

פעילות מיוחדת בנושא 50 שנים לאיחוד העיר ירושלים. משימות והדרכות ברחבי המצודה והמוזיאון: שחזור תמונות היסטוריות, מפגש עם דמות ירושלמית, תחנת 'ירושלים של זהב', יצירת תמונות למזכרת ועוד שלל תחנות מודרכות. הפעילות מותאמת לחרשים, מומלץ להצטייד בנעליים נוחות. לאחר הפעילות יוקרן החיזיון הלילי במחיר מיוחד של 40 ₪ למשתתפי הפעילות.

חמישי 27.07.17 בשעה 17:00 'חסידי בעלז – סיור' עם המדריכה לאה שרייבר מחיר: 80-90 ₪.

סיור בעקבות חסידות בעלז שהייתה אחת החסידויות המשפיעות והגדולות בעולם עד אמצע המאה העשרים. נבקר בקריית החסידות בירושלים, נספר על החצר החסידית המפוארת מגליציה המזרחית שחוותה השמדה בשואה וקמה לתחיה במדינת ישראל. נכיר את אורח החיים הייחודי של בני החסידות וניכנס אל בית המדרש הגדול שלה שם נפגוש חסיד שיספר על מנהגי הקהילה ועל החסידות בירושלים. חובה להגיע בלבוש צנוע (גברים: כיפה ומכנסיים ארוכים נשים: חצאית ארוכה/מכנסיים ארוכים, כיסוי ראש לנשואות, צווארון סגור, שרוול עד המרפק) במסגרת סדרת פנים רבות לה: סיורים בעקבות קהילות ומשפחות בירושלים.

ימים שני, שלישי, רביעי וחמישי בשעות 20:30 ו 21:30  מוצ"ש 21:00 ו 22:00 החיזיון הלילי מחיר: 45-55 ש"ח נא להתעדכן באתר על מופעים נוספים. לצלילי מוזיקה מקורית נגלה סיפורה של העיר ירושלים בדימויי ענק עוצרי נשימה של מציאות מדומה. "החיזיון הלילי" עשוי בטכניקה של "אחיזת עיניים" ועוטף את הצופה בחוויה רב חושית יחידה מסוגה. על אבני חצר.

המוזיאון, מסופר מכל עבר, סיפורה של העיר ירושלים ותולדותיה לאורך 4,000 שנה בצבעוניות כובשת, צלילים ממגוון תקופות וקולות מימים עברו.  החיזיון מתקיים תחת כיפת השמים  מומלץ להצטייד בלבוש חם.  משך המופע כ 45 דקות.

"50 שנים 50 פנים" פרוייקט דוקומנטרי מיוחד לרגל 50 שנים לאיחוד העיר ירושלים. מוקרן כל היום, כלול במחיר הכניסה. הסרטונים זמינים לכולם באתר המוזיאון

"50 שנים 50 פנים" הוא פרויקט דוקומנטרי המציג את פניה השונות של העיר דרך האנשים שחיו וחיים בה, ואת סיפוריהם על הרגעים של איחוד העיר. בסדרה מיוחדת של סרטונים ובטקסטים מרגשים הם חושפים, כל אחד ואחת, את החוויה שלהם באותם הימים.  חלקם של המשתתפים בפרויקט התיעודי היו לפני 50 שנה ילדים צעירים או בני נוער, חלקם לחמו ולקחו חלק בקרבות או שירתו כאחיות ורופאים, וחלקם בכלל נקלעו לאירועים במקרה. הסיפורים מובאים מצדו המערבי-ישראלי של הגבול שחצה את העיר כמו גם מן הצד המזרחי (אז ירדני) של ירושלים. את הפרוייקט הפיק וביים משה אלפי, דור 11 בירושלים, שהיטיב לבחור את הסיפורים האנושיים שהתרחשו סביב ימי המלחמה. אלפי הקפיד לתת קול לכל ובין המשתתפים ישראלים וערבים, חיילים ואזרחים, נשים וגברים, יהודים, נוצרים ומוסלמים. וכזו היא גם היצירה כולה- רב גונית ומרתקת. 

 

תמונה: נפתלי הילגר 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה