המשבר בהדסה: בג"ץ דחה הקמה של מחלקה בשערי צדק



בית המשפט העליון קבע כי המדינה צריכה להסביר מדוע לא לקלוט שלושה מהרופאים המתפטרים בבית החולים שערי צדק, זאת לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה במסגרת הגישור. רוטשטיין " אני שב ופונה לרופאים המתפטרים לתת צ׳אנס נוסף לי ולהדסה ולשקול בחיוב לחזור למחלקה"

בית המשפט העליון קבע היום (ג') כי על המדינה להשיב לשאלה מדוע שלושה מהרופאים שהתפטרו מהמחלקה ההמטו-אונקולוגית ילדים בבית החולים הדסה לא ייקלטו בבית החולים שערי צדק. למרות זאת, הוא לא הוציא צו על תנאי המורה למדינה לנמק מדוע לא מוצאים לנכון לאשר הקמת מחלקה לטיפול בילדים חולי סרטן בבית החולים שערי צדק. בבג"ץ ביקשו מהמדינה להגיב עד יום חמישי הקרוב בשעה 17:00 החדש.

כזכור, השופט בדימוס, אליקים רובינשטיין,  לא הצליח לגשר ולהביא להסכמה בין הצדדים ועל כן הגורם המכריע הוא בגץ.

בתגובה לבג"ץ אמר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין: "החלטת בית המשפט שלא לפתוח מחלקה בשערי צדק חותמת את הגולל על הפרק הקשה הזה בתולדות הדסה. כעת, כמו כל מערכה קשה המסתיימת, מעבר לחשבון הנפש המתבקש, הגיעה העת לשקם את הנזקים הרבים שיצר המשבר, זה הזמן לבנות, לשקם ולצמוח. המשימות המיידיות העומדת לנגד עיננו הן חזרה לשגרת עבודה איכותית במחלקה, המשך בנייתה  וגיוס רופאים איכותיים והמשך הצמיחה, הפיתוח והבראת בית החולים.  כעת, משבג״צ אמר את דברו, והעימות הנוראי והקשה מאחורינו, אני שב ופונה לרופאים המתפטרים לתת צ׳אנס נוסף לי ולהדסה ולשקול בחיוב לחזור למחלקה. למרות כל הדם הרע העלבונות והכעסים, תרומתכם לטיפול בילדים של היום ושל מחר חשובה לכולנו. אין היום מנצחים ומנוצחים ולמרות שמדובר באיחור רב אני כמנכ״ל הדסה מוכן לפתוח דף חדש עימכם, להתנצל בכנות על הפגיעה בכם ולהתחיל מערכת יחסים חדשה בה אקפיד להאזין לכם ולתת את הסיוע המירבי האפשרי להצלחת המשימה של כולנו, שהיא הטיפול האיכותי בילדים.  הרבה עבודה לפנינו בשיקום האמון ואיחוי הקרעים שהתגלעו. אולם, עם רצון טוב ונפש חפצה, זוהי משימה אפשרית בעלת חשיבות לאומית, שתשרת את הילדים, ההורים, תושבי ירושלים ואזרחי מדינת ישראל".


תמונה: יונתן סינדל/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה