תוכנית עסקית – איזה סעיפים היא צריכה לכלול?



הבחירה לעבוד כעצמאיים וכבעלי עסק היא בחירה שיש לחשוב עליה רבות. לאחר שהחלטנו שאנחנו רוצים להיות בעלי עסק אנחנו צריכים להקפיד על נהלי עבודה מסודרים

 

סדר וארגון הם המפתח להצלחה של העסק שלנו לאורך זמן. כאשר אנחנו מתחילים לבנות את העסק שלנו כדאי לנו לבנות לו תוכנית עסקית מסודרת בה יהיו כתובים סעיפים שונים כמו:

-          צפי ההוצאות השנתיות והחודשיות של העסק

-          צפי ההכנסות השנתיות והחודשיות של העסק

-          פירוט סעיפי ההוצאות השונים של העסק

-          פירוט אודות תכנית השיווק של העסק

-          פירוט צפי הביצועים מהעובדים השונים בעסק

-          פירוט אודות הוצאות בלתי צפויות

ככל שהתכנית העסקית שלנו תהיה מפורטת יותר כך ניהול העסק שלנו יהיה פעולה פשוטה יותר הן בעתות הצלחה והן בעתות משבר.

תוכנית עסקית – למה חשוב לשים לב לקצב הצמיחה של העסק?

אחד הדברים שהכי חשוב שנשים לב אליהם כאשר אנחנו בונים תוכנית עסקית לעסק שלנו הוא קצב הצמיחה של העסק שלנו. עלינו לוודא שקצב הצמיחה של העסק שלנו הוא לא איטי מדי וגם עלינו לוודא שהוא לא מהיר מדי. כאשר קצב הצמיחה של העסק שלנו מהיר מדי אנחנו עלולים להיכנס לסחרור של הוצאות כך שלא נוכל לכסות אותן ובמקום שהצמיחה תביא לתוצאות חיובית היא תוביל לתוצאות שליליות מבחינה עסקית.

תוכנית עסקית – למה חשוב לבנות מאזן כספי לעסק?

חלק חשוב נוסף שיש לשים עליו דגש כאשר אנחנו מנהלים את העסק שלנו הוא המאזן הכספי של העסק. עלינו לוודא בכל חודש מחדש שהמאזן הכספי של העסק שלנו הוא חיובי ולא שלילי. המאזן שלנו יכול להיות חיובי כאשר סך ההכנסות שלנו עולה על סך ההוצאות שלנו. תוכנית עסקית מסודרת תסייע לנו לעקוב אחר סעיפי ההוצאות השונים שלנו כך שאם יש חודש בו המאזן שלילי וסך ההוצאות גבוה מסך ההכנסות נדע איך לאזן זאת בחודש הבא. גם כאשר העסק שלנו הוא עסק וותיק תכנית מסודרות אודות אופי הפעילות של העסק תסייע לנו לנהל עסק בריא ורווחי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה