הדסה: בג"ץ דחה את עתירת ההורים



הרכב של שלושה שופטי בג"ץ בראשות השופט יורם דנציגר, ביטל את מתווה הפשרה לסיום המשבר בבית החולים הדסה, בג"ץ הדגיש כי "רק במסגרת מחלקה המטו-אונקולוגית, כפי שקיימת בהדסה ובמרכזים רפואיים נוספים בארץ, ניתן להעניק את הטיפול הטוב ביותר לו זקוקים הילדים"

שופטי בג"ץ הכריעו בעתירת הורי הילדים חולי הסרטן שטופלו במחלקה ההמטו-אונקולוגית בהדסה עין כרם והתייצבו לצד משרד הבריאות: "לא מצאנו עילה לתת צו על תנאי בעניין פתיחתה של מחלקה המטו-אונקולוגית בבית החולים שערי צדק". עוד הוסיפו "הסבל והמצוקה שהביעו לפנינו ההורים שילדיהם נאבקים במחלה הארורה נוגעים ללב, ואנו משוכנעים כי הם חותרים להשגת הטיפול המיטבי עבור ילדיהם. סברנו כי במסלול של גישור אותו ינהל המשנה לנשיאה (בדימוס) א' רובינשטיין ניתן יהיה להגיע לתוצאה אופטימלית, ואכן נעשו מאמצים גדולים להגיע לפתרון מוסכם, אך משהדבר לא נסתייע, לא היה מנוס מדיון והכרעה לפי שורת הדין". 

מהדסה נמסר בתגובה: "החלטת בג״צ מהערב קוטעת באופן סופי את הניסיון של קבוצת הרופאים להעביר כגוף אחד את המחלקה ההמטואונקולוגית מהדסה לשערי צדק. כעת, האתגר שניצב בפני הדסה, מעבר לאתגר הכללי של הוצאת הדסה מהמשבר הכלכלי הקשה והחזרתה למעמדה כשחקן מפתח, מתקדם ופורץ דרך בחדשנות רפואית, הוא בניית בית חולים לילדים בהדסה כמרכז מצוינות עולמי".  עוד נמסר כי "החל מה 1.6 פועלת בהדסה מחלקה חדשה בניהולו של ד״ר גל גולדשיין וצוות רופאים מוביל ומוכשר, שמטפל ומעניק מענה מקצועי מלא, המציל חיים. מכאן נמריא עם המחלקה מעלה מעלה".

מבית החולים שערי צדק נמסר "שערי צדק מכבד את החלטת בית המשפט הגבוה לצדק. עם פרוץ הסכסוך בין רופאי המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים בהדסה והנהלת המוסד, ומשהסתבר כי אובדן האמון של הרופאים בהנהלת הדסה מוחלט, נענה שערי צדק לפניית הרופאים ובקש בתום לב, ללא כוונה לרווח משני כלשהו ותוך ידוע שר הבריאות, לסייע במציאת פתרון למשבר. לצערי עמדת משרד הבריאות כלפי הרופאים, הורי הילדים המוחים ושערי צדק, לוותה ללא כל צורך בכוחנות  נטולת חמלה אשר פרטיה הובאו גם בפני שופטי הבג"צ, והביאה לכך שעד היום לא נמצא פתרון למשבר חסר התקדים בתולדות הרפואה בישראל. התחושה של עמידה מנגד מבלי יכולת לסייע בפתרון משבר אנושי כה קשה כאשר בידי שערי צדק לתרום לפתרונו כפי שהאתיקה ושבועת הרופא מחייבים, היא תחושה קשה והשיקולים שהנחו את הריבון בהתנהלותו מתמיהים וזאת על דרך ההמעטה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מקבל את הכרעת הדין וימשיך להיות מחויב למתווה שהוצע על ידי בג"ץ. משתם הפרק הכואב הזה במערכת הבריאות, אנו קוראים לכל הצדדים להמשיך לחזק את המחלקה בהדסה כדי שתהיה חזקה, מקצועית ומובילה".

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר: "אני מודה לשופטי בג"ץ שהביאו להכרעה בפרשה הכאובה הזאת. לבי וראשי נתונים לטובת הילדים ובריאותם, ונעשה כל מאמץ שיקבלו את הטיפול הטוב ביותר ונמשיך לפעול לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית".

תמונה: יונתן סינדל/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה