יום זעם הוכרז בגדה המערבית במחאה על הנעשה בהר הבית



בעקבות הפרה של כללי הביקור בהר הבית על ידי קבוצת מבקרים יהודים נסגר ההר בהוראת מפקד המחוז בפני מבקרים יהודים. מוקדם יותר, הכריזה תנועת פת"ח על "יום זעם" ברחבי השטחים במחאה על הנעשה במתחם אל-אקצא. ראש העיר, ניר ברקת: "לא ניתן לאף אדם להשתמש במסגד למטרות של טרור"

במהלך הביקורים הבוקר בהר הבית עיכבו שוטרי מרחב דוד מבקר יהודי שהפר את כללי הביקור והוא הוצא משטח ההר. בעקבות הפרה נוספת של כללי הביקור בהר הבית על ידי קבוצת מבקרים יהודים שעלו להר - הורה מפקד מחוז ירושלים , ניצב יורם הלוי, על הוצאת הקבוצה משטח הר הבית וסגירת ההר בפני מבקרים יהודים. משטרת ישראל פועלת במיכלול של איזונים תוך שמירה על החוק וכללי המקום ולא תאפשר לאף גורם להפר את החוק בכל דרך.
לפני זמן קצר הגיע מוסלמי למבואות סמוך לשער האריות וביקש לחלק מינשרים תוך קריאת קריאות לעבר האנשים במקום. עקב ההתגודדות שהחלה סביבו והפרת הסדר הציבורי, ביקשו השוטרים ממנו לעזוב המקום ולעשות זאת שלא בסמוך לשערי הבידוק. החשוד שסרב להוראות השוטרים והחל לתקוף אותם  נעצר לחקירה. תוך כדי מעצרו החלו נוספים במקום להפר את הסדר הציבורי וליידות אבנים לעבר הכוחות. הכוח פיזר אותם. 
במהלך הלילה נרשמו הפרות סדר ועימותים בעיר העתיקה בין עשרות מוסלמים לשוטרים במקום, עשרות מוסלמים התפללו מחוץ לשערי הר הבית ובמבואות. בסיום התפילה החלו חלקם ליידות אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים. שני שוטרים נפצעו קל מיידוי האבנים וטופלו במקום. הכוח עצר חשוד בגין הפרות הסדר. בהמשך דווח על אחד ממפירי הסדר שפונה לטיפול רפואי.

במקביל,  יידוי אבנים, ירי זיקוקין והשלכת בקבוקי תבערה לעבר כוח משטרה ומג"ב ממספר מוקדים בסילוואן. הכוח פיזר את מפירי הסדר תוך שימוש באמצעים. בעיסאוויה הושלכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות. אין נפגעים. הכוח ביצע סריקות לאיתור חשודים.

תנועת פתח קראה ל"יום זעם" היום בעקבות הצעדים הביטחוניים שננקטו בכניסה להר הבית, לאחר הפיגוע שאירע באתר הקדוש ביום שישי האחרון. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בעקבות ההכרזה על "יום זעם" במחאה על הצבת המגנומטרים בכניסה להר הבית: "הר הבית הוא מקום קדוש שנועד לתפילה ולשם כך נשמור על זכויותיכם של כל המתפללים והמבקרים בהר. אך לא ניתן לאף אדם להשתמש במסגד למטרות של טרור, כפי שעשו המחבלים. החלטת המשטרה להצבת המגנומטרים היא החלטה נכונה והכרחית שתמנע אפשרות לפעולות טרור נוספות במקום. על מנהיגי המוסלמים והעולם כולו להפנים שהר הבית לא יוכל לשמש מקלט או מקום התארגנות למחבלים ולרוצחים. אני מציע למפגינים להפנות את הזעם אל המחבלים שהביאו את הצורך בכך, ולא למשטרה".


תמונה: הדס פרוש/ flash 90 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה