קק"ל תסייע לארגנטינה בשתילת מיליון עצים



השר לאיכות הסביבה של ארגנטינה, הרב סרחיו ברגמן, ביקר השבוע בישראל, סייר באתרי קק"ל ונטע עץ ב"יד קנדי" בירושלים. במסגרת הביקור הוחלט כי קק"ל תסייע בפרויקט ענק לשתילת מיליון עצים בארגנטינה

השר לאיכות הסביבה של ארגנטינה, הרב סרחיו ברגמן, ביקר השבוע בישראל, סייר באתרי קק"ל ונטע עץ ב"יד קנדי" בירושלים. במהלך הביקור הביע ברגמן את רצונו לקדם את החתימה על הסכם הבנות עם קק"ל בדגש על נושא הייעור וקידום שיתוף פעולה עם קק"ל בנושאים חינוכיים הקשורים לשמירת הסביבה. בנוסף המשרד לאיכות הסביבה של ארגנטינה עומד להוציא לפועל בקרוב פרוייקט רחב היקף של שתילת מיליון עצים באזורים נבחרים של המדינה, ומעוניין להיעזר בידע ובמקצועיות של קרן קימת לישראל.

יו"ר קק"ל דניאל עטר, הודה לשר ברגמן על ידידותו עם ישראל ועם קק״ל. עטר אמר בטקס נטיעת העץ ביד קנדי כי ״קק"ל גאה בשיתוף הפעולה עם המשרד לאיכות הסביבה הארגנטינאי, ושמחה לחלוק איתה את הידע המקצועי הרב שרכשה במהלך 115 השנים האחרונות בנושאי איכות סביבה, ייערנות וחקלאות. אחד האתגרים של קק"ל הוא ליצוק תוכן מעשי לשיתוף הפעולה בינינו, ואנו עושים זאת ומנציחים את הידע הרב של קק"ל גם ביישומה אצל ארגנטינה ידידתנו״. השר לאיכות הסביבה של ארגנטינה, הרב סרחיו ברגמן אמר בטקס: ״להגן על הסביבה זה להגן על החיים, אין יישום ממשי יותר של תיקון עולם מאשר איכות הסביבה ואיכות החיים, העץ מסמל שורשים עמוקים אבל גם את הפרי שהוא נותן ואת פירותיו נחגוג ביחד״.

במהלך השבוע סייר השר ברגמן באתרי קק"ל ברחבי הארץ, בהם יערות הכרמל ופארק רמות מנשה, על מנת להתרשם מתוצרי הידע והמקצועיות שרכשו אנשי קרן קימת לישראל בנושאי ייעור, שיקום יערות אחרי שריפה, מניעת שריפות וניהול משאבי מים, במהלך 115 השנים האחרונות. השר התרשם מהנגשת יערות קק"ל לבעלי מוגבלויות, ובוחן כיצד ניתן להיעזר בקק"ל במטרה להנגיש את יערות ארגנטינה לבעלי מוגבלויות.

כמו כן, ביקר השר ברגמן במרחב הביוספרי בסמוך לנחל השופט, מרחב השומר על איזון מושלם בין האדם לטבע, למען הדורות הבאים,  ומגשר בין צרכי שמירה על הטבע לבין צרכי האדם לנצל את השטחים הפתוחים לרווחתו. בנוסף ביקר השר בפרויקט הביופילטר שהקימה קק"ל בכפר סבא, ובאמצעותו מאפשר לטהר מי גשם, להחדירם נקיים למי התהום ולמנוע מעשרות מיליוני ממ"ק מי גשם לזרום לים.

ברגמן הוא השר היהודי הראשון בממשלות ארגנטינה, מקורב מאוד לנשיא המדינה מקרי, והינו מייסד "פונדסיון יודאיקה" ארגון הכולל בתי כנסת ומרכזים חינוכיים יהודים בארגנטינה. כמו כן הוא מחברם של ששה ספרים העוסקים בדת ובנושאים אזרחיים.

תמונה: רפי בן חקון/ קק"ל  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה