פעילויות משפחתיות שיעזרו לילדים ללמוד אנגלית



לימוד אנגלית חשוב אצל כולם, ילדים ומבוגרים כאחד. משפחות שרוצות לרתום את זמן האיכות שלהן יחד לטובת שיפור האנגלית של כל בני הבית יכולות ליזום פעילויות מגבשות, לימודיות ומעניינות, בלי לוותר על הכיף הגדול לכל המשתתפים. אספנו עבורכם מספר פעילויות שמומלץ מאד שכל משפחה ישראלית תאמץ לפחות חלק מהן, שמראות שלימוד אנגלית יכול להיות לא רק מועיל – אלא גם מהנה.

 

צפייה משותפת בסרטים

חלק הארי של הסרטים ושל סדרות הטלוויזיה שישראלים נחשפים אליהם הם בשפה האנגלית, עם תרגום מילולי לעברית המופיע בתחתית המסך. אבל למה שההורים עצמם לא יהיו המתרגמים? הם יכולים בהחלט לצפות בטקסט מסוים בשפה האנגלית עם הילדים שלהם, לעצור במקומות רלוונטיים, לתרגם עבורם את המשפטים ולהסביר למה התכוון המתרגם. זה אמנם יהפוך את הצפייה בסרטים ובסדרות למעט פחות טבעית, אבל כן יאפשר להתחבר לטקסטים וללמוד אנגלית.

שמיעת מוזיקה

בהמשך לסעיף הקודם, מוזיקה יכולה להשפיע לא פחות על כישורי האנגלית של האנשים שנחשפים אליה. לכל אחד יש שירים שהוא אוהב במיוחד, שחלקם הגדול הוא בשפה האנגלית, אבל לא כולם אכן מנסים להבין מה בדיוק אומר השיר שהם מאזינים לו. זו בדיוק הנקודה שבה מומלץ לעצור ולחזור על משפטים בשיר במטרה להבין מה הנאמר שם ומהי המשמעות של המילים. אם מתקשים להאזין למילות השיר – וזה אפשרי על רקע השילוב של הכלים המוזיקליים, ההגייה של הזמרים והמבטא שלהם באנגלית – בחיפוש פשוט באינטרנט ניתן להיחשף למילים (Lyrics) של כל שיר.

תקשורת באנגלית

תקשורת תקינה בין בני הבית היא אחד המפתחות העיקריים לחיי משפחה מוצלחים. התקשורת הזו יכולה להתבצע מדי פעם באנגלית, למשל יום בשבוע או מספר שעות ביום. ההנחה היא שאנגלית היא שפה שלומדים דרך תרגול, כך שמי שמרבה לדבר בה או להקשיב לה צפוי לשפר את כישורי השפה שלו בצורה משמעותית. העובדה שבני המשפחה מרגישים בנוח בתא המשפחתי שלהם יכולה להגדיל את הביטחון ולהביא לכך שהם יתרגלו את האנגלית ללא חשש להישמע עילגים או פחות רהוטים.

חשיבותה של למידה

ידע הוא הרבה יותר מכוח, כשבעולם הנוכחי הוא הכרחי תמיד. האינטרנט הוא מאגר אינסופי של ידע, שקיים גם בעברית, אבל הרבה יותר באנגלית. רעיון מוצלח מאד להעשרת הידע לגבי נושאים ספציפיים הוא לבחור נושא שמעוניינים ללמוד עליו, ולחפש עליו יחדיו תוכן באנגלית. בדרך עוברים באתרים רבים באנגלית, קוראים את התוכן ומרחיבים את הידע בלי ששמים אפילו לב.

כל המשחקים המוכרים – רק באנגלית

דרך אחרת ויעילה מאד לשפר את ידיעת האנגלית אצל בני המשפחה היא באמצעות המשחקים השונים שנמצאים ברוב הבתים הישראלים. ניתן ואף מומלץ לשחק בהם כפי שמכירים, למעט עובדה חשובה אחת: החוקים או התקשורת בין השחקנים יכולים להיות באנגלית ולא בעברית. משחקי קלפים או משחקי לוח הם רק חלק מהאופציות שמומלץ לנסות מהבחינה הזו, כשגם בגזרת סדנאות היצירה יש רעיונות מוצלחים המשלבים אנגלית.

כתבה זאת מובאת לכם על ידי ברלינגטון אינגליש – בית ספר ללימוד אנגלית בירושלים הלל


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה