אולימפיאדת הילדים הבינלאומית תערך בירושלים ב- 2018



הארגון הבינלאומי של אולימפיאדת הילדים בחר בירושלים להיות העיר שתארח את אולימפיאדת הילדים שתתקיים בקיץ 2018

היום (ד') התקיים טקס חתימת הסכם על קיום אולימפיאדת הילדים הבינלאומית בעיר הבירה, בין ראש העיר ירושלים, ניר ברקת לבין נשיא אולימפיאדת הילדים Rush Torsten , לאחר שהארגון הבינלאומי של  אולימפיאדת הילדים, ה-ICH   ( International Children Games), בחר  בירושלים להיות העיר שתארח את אולימפיאדת הילדים שתתקיים בקיץ 2018. 

נשיא אולימפיאדת הילדים, Rush Torsten : "אנחנו שמחים על כך שהעיר ירושלים תארח את אולימפיאדת הילדים בשנת 2018 וכבוד הוא לנו לחתום על הסכם זה.  מעברלמשחקי הספורט חשוב שהעיר המארחת תחבק את הילדים ותקדם ספורט הוגן, סובלנות ופעילות ערכית שמחברת בין הילדים שמגיעים מערים רבות מכל רחבי העולם.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת ציין כי "ירושלים על המפה, ואנחנו שמחים ונרגשים על הבחירה בנו לארח את משחקי אולימפיאדת הילדים הבינלאומית בשנת 2018. אין ספק שזו הבעת אמון בהשקעות הרבות שלנו בשנים האחרונות בתחום הספורט, שנועדו להביא מפעלים בינלאומיים לבירת ישראל ולפתח את כלכלת העיר. זו הזדמנות נהדרת להציג את מדינת ישראל וירושלים לעולם בהקשרים חיוביים כספורט, ואני בטוח שהספורטאים הצעירים יזכו לחוויית ספורט ייחודית ומרגשת ולקבלת פנים ירושלמית החמה. משחקי הספורט יעניקו אתגר והנאה ספורטיבית, לצד קידום ערכי הסובלנות, כבוד הדדי ועבודת צוות".

במהלך הטקס העביר נשיא אולימפיאדת הילדים הבינלאומית את לפיד האולימפיאדה לראש העיר, למשמרת עד לפתיחת משחקי האולימפיאדה בירושלים.

בטקס החתימה השתתפו גם ראש מינהל תרבות וספורט, אריאלה רג'ואן, מנהל אגף הספורט, איציק קורנפיין, נציגי משרד הספורט והתרבות, אבי בנבניסטי, המשמש כחבר הוועדה המקצועית של הארגון,  מזכ"ל אולימפיאדת הילדים וחברי הנהלת ה ICG. 

הבאת האולימפיאדה לבירה היא חלק ממהפכת הספורט אותה מוביל ראש העיר ברקת בשנים האחרונות  בעקבותיה הפכה ירושלים לבירת הספורט של ישראל כמארחת של אירועי הספורט הבינלאומיים הגדולים בארץ,  כגון משחקי ואירועי המכביה,  מרתון ווינר ירושלים, אליפות אירופה בכדורגל עד גיל 21 ועוד. כחלק ממהפכת הספורט הוקמה קריית הספורט הבינלאומית במלחה הכוללת את הפיס ארנה, משטח ההוקי קרח בארנה, אצטדיון טדי המורחב, הקמת בריכה אולימפית ועוד, חידוש ושדרוג אצטדיון האתלטיקה בגבעת רם, בניית מרכז הספורט ע"ש משפחת קראפט, הקמת אולמות ספורט חדשים רבים בעיר ועוד. שדרוג והקמת מתקני הספורט ברמה בינלאומית הרחיבו את היריעה הספורטיבית בעיר על ענפיה השונים ומאפשרים את קיומם של אירועים בינלאומיים  ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

האולימפיאדה הבינלאומית תתקיים אודות לשיתוף הפעולה הפורה בין משרד התרבות והספורט לעיריית ירושלים.

אולימפיאדת הילדים נערכת משנת 1968 בהשתתפות עשרות משלחות מכל רחבי העולם.    באולימפיאדה צפויים לקחת חלק כ- 1,600 ילדים בגילאים12 – 15 מהערים המשתתפות ופרט לכך אמורים להגיע כ- 90 נציגי הערים המשתתפות.

במסגרת האולימפיאדה יתקיימו תחרויות בענפי הספורט הבאים: כדורגל, כדורסל, סטריטבול, כדורעף, סייף, ג'ודו, אתלטיקה, טניס ושחייה.

בשנים הקודמות התקיימה האולימפיאדה בערים הבאות:

2017 – Kaunas   - ליטא

2016 – Innsbruck– אוסטריה

2016 -  Taipei City- טאיוואן

2015 – Alkmaar- הולנד

תמונות: ג'קי לוי, באדיבות עיריית ירושלים. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה