הדסה: ניתוח אורטופדי מורכב ומוצלח לכדורגלנית מהמכביה



ניתוח מורכב, בו חובר משטח מיוחד לאיחוי עצם הבריח של כדורגלנית בנבחרת הנשים של מקסיקו, הסתיים בהצלחה בהדסה עין כרם ונראה כי הצעירה תשוב לאיתנה בעתיד

טניה חאפיף, בת ה-24 היא חלוצה מרכזית בנבחרת הנשים בכדורגל של מקסיקו למכביה.  את הרגע בו נשברה העצם - היא ממש הרגישה. "עלינו לבית רבע הגמר" מספרת הצעירה החייכנית "והיה עלינו לנצח לפחות שני משחקים. הראשון – מול הקבוצה מארגנטינה, בו ניצחנו ואז מול גרמניה, במשחק קשה יותר. כשהכניסו אותי למשחק, הבקעתי שער ותוך דקות הייתי על משטח הדשא. שחקנית הרבה יותר גדולה ממני נפלה עלי ושמעתי את העצם נשברת. וזה כאב מאוד״.

הצוות הרפואי במקום - הכולל את רופאי הדסה אשר נבחרו ללוות את משתתפי המכביה במשחקים ולדאוג לכל צורך רפואי, העניק לה טיפול רפואי ראשוני והחיש אותה באמבולנס של מד"א לחדר המיון של הדסה עין כרם. שם פגש אותה ד"ר גבריאל פריינד, רופא מקסיקני המשלים את ההתמחות שלו באורתופדיה בהדסה עין כרם. "גבריאל הראה לי את הצילומים והסביר לי מה קורה. הוא היה הכי נחמד שיש, ועוד מקסיקני! כאבה לי מאד הכתף ולאט לאט הבנתי שלא רק שלא אוכל לשחק יותר במכביה, אלא שבחצי שנה הקרובה לפחות אהיה עסוקה בשיקום".
 

ד"ר פריינד, שהשתתף במכביה לפני 12 שנים ככדורגלן, מספר: "טניה הגיעה אלינו עם שבר בעצם הבריח הימנית, שבר מורכב ומכאיב ביותר. למרות הכאבים, הבחורה האמיצה הזו חייכה המון ורצתה רק לחזור למגרש , אם לא היום אז לפחות לחצי הגמר. הסברתי לה שיש צורך בניתוח והיא בחרה לעבור אותו בהדסה כדי להיות עם הקבוצה שלה. הצעירה הזו היא סטודנטית לרפואה ואני באמת מקווה שתבוא לכאן להתמחות. היא בחורה מרשימה ביותר ותהיה רופאה שהדסה תתגאה בה".
למרות הכרב הקשה, חיוכיה לא פסקו. "קיבלתי חיוך עם ההרדמה ועוד אחד ברגע שהתעוררה. לא רואים דברים כאלה הרבה אצל מנותחים״, מספר המרדים הבכיר ד״ר אלכסנדר אבידן.
השבר ממנו שסבלה פשוט, אלא שבר עם תזוזה שכלל גם קריעת רצועות, פציעה מכאיבה ביותר שמחייבת גם טיפול של מומחים על מנת להגיע לשיקום מלא. בהדסה היה מענה לכך. 
 
ד"ר יורם וייל, רופא בכיר במערך האורתופדי של הדסה ניתח את השחקנית הכדורגל המקסיקנית למחרת הפציעה. ״שבר בקצה הצדדי של עצם הבריח לא מהווה פגיעה שגרתית כלל גם הרצועות נקרעו והיה הכרח לנתח״, אומר ד״ר וייל. ״במהלך הניתוח הוצב וחובר משטח ייעודי לקיבוע העצם ובמקרים אלו, הצפי הוא של שישה שבועות החלמה ראשונית ובתום שלושה עד ארבעה חודשים יש לבצע ניתוח חוזר להוצאת המשטח ורק אז מתחיל השיקום כדי להשיג תנועתיות מלאה ככל הניתן של האבר הפגוע. זו לא פציעה קלה ולא שיקום פשוט, נכונה לה עבודה קשה".
 
טניה עצמה מתאוששת במחלקה האורתופדית. "כולם ממש מקסימים כאן", סיפרה. "מהרגע שהגעתי דאגו לי והרגשתי ממש בבית. המשפחה והקבוצה יחד עם הדסה דאגו לי לכל דבר ועטפו אותי באהבה. אני מרגישה ממש טוב ומשוכנעת שהכל יהיה בסדר. שני המשחקים האחרונים היו החשובים והטובים בחיי, ואני מקווה שהקבוצה שלי תביא לי את מדליית הזהב של המכביה – הבנות הבטיחו שיעשו את המיטב", סיכמה באותו חיוך של אלופות.

בתמונה: טניה חפיף עם ד״ר יורם וייל שניתח אותה. צילום דוברות הדסה.
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה