הירושלמים לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה: מובילים במספר הדוחות



כ-40,909 דוחות נרשמו בירושלים לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות"

כ-78 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2016, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2015 מדובר בירידה של כ-8% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-85 אלף דוחות.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2016 נהרגו 46 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא היו רתומים לעומת 35 בני אדם שנהרגו בשנת 2015 – עליה של כ-30%. בשנת 2016 נפגעו 560 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות/רתומים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, ולמרות זאת רבים נוסעים ברכב לא חגורים ומסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים. צמצום הניידות והשוטרים בכבישים הביא לכך שאנשים פשוט לא מפחדים להיתפס ולכן חייבים להוסיף כבר היום 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להגביר את הנראות והנוכחות המשטרתית ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורות בטיחות".

בפילוח על פי סיבת העבירה ניתן לראות כי:

כ-35 אלף דוחות (הרוב) קיבלו נהגים שנהגו לא חגורים.
כ-18 אלף דוחות נרשמו לנוסעים שלא היה חגורים.
כ-12 אלף דוחות נרשמו כאשר הנוסע שלא היה חגור היה מעל גיל 14.
כ-3,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד מתחת לגיל 3 שלא במושב הבטיחות
כ-2,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד בגיל 8-14 שלא חגור בחגורת בטיחות.
90 דוחות נרשמו בגין הסעה של תינוק שטרם מלאו לו שנה במושב הקדמי כשגבו של מושב הבטיחות אינו מופנה לחזית הרכב. 

הירושלמים לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה – מובילים במספר הדוחות בשש השנים האחרונות (2011-2016).

40,909 דוחות נרשמו בירושלים לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
19,199 דוחות נרשמו בתל אביב לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
16,058 דוחות נרשמו בחיפה לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
13,171 דוחות נרשמו בבאר שבע לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
12,097 דוחות נרשמו באילת לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
10,158 דוחות נרשמו באשקלון לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
9,090 דוחות נרשמו באשדוד לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
7,868 דוחות נרשמו בראשון לציון לנהגים שנסע ואו הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
7,550 דוחות נרשמו בנצרת לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.
6,083 דוחות נרשמו ברמלה לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות.

 

דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום שנת 2015 קובע כי הירידה באכיפת המשטרה משפיעה באופן ישיר על העלייה במספר ההרוגים מתאונות דרכים. מחברי הדוח טוענים כי לו 99% מהאנשים היו חוגרים חגורת בטיחות ניתן היה להציל את חייהם של 900 בני אדם בשנה.

חגורת בטיחות הוכחה כאביזר בטיחות מציל חיים, אבל בעוד שבנסיעה מקדימה אחוז גבוה חוגרים חגורת בטיחות, עדיין מאחור שיעור החוגרים נמוך בהשוואה למדינות אירופה. ישראל נמצאת במקום ה-14 מתוך 20 בשיעור חגירת חגורת בטיחות מאחור. בנוסף ניתן לראות כי בהשוואה לכמות הדוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות ישראל נמצאת בתחתית הרשימה בהשוואה למדינות אירופה, מקום 18 מתוך 20 מדינות.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, ולמרות זאת רבים נוסעים ברכב לא חגורים ומסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים. צמצום הניידות והשוטרים בכבישים הביא לכך שאנשים פשוט לא מפחדים להיתפס ולכן חייבים להוסיף כבר היום 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להגביר את הנראות והנוכחות המשטרתית ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורות בטיחות".

 
תמונה: אור ירוק  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה