הושלמה רכישה של כ-100 דירות לדיור הציבורי בירושלים



בהובלת משרד הבינוי והשיכון - הושלם החודש בהצלחה המהלך לרכישת 94 דירות של הדיור הציבורי לזכאי דיור בירושלים, וזאת כחלק מעסקת מיזוג חברת השיכון "פרזות" עם חברת השיכון הלאומית, "עמידר החדשה"

בספטמבר האחרון אישרה ועדת הכספים את מיזוג פרזות ועמידר, חברת השיכון הלאומית,  כצעד נוסף בייעול מנגנון הדיור הציבורי בישראל, והפניית התקציב הפנוי לרכישת יחידות דיור נוספות לטובת זכאי הדיור הציבורי. כעת יצא משרד השיכון והבינוי, למהלך רכש מואץ, במסגרתו נרכשו קרוב ל 100 דירות לדיירי הדיור הציבורי בירושלים, זאת עם מימושם של  כ- 130 מיליון השקלים שבקופת "פרזות".

צעד זה מצטרף לשורת מהלכים בתחום הדיור הציבורי שהוביל משרד הבינוי והשיכון, בראשות השר יואב גלנט, לצמצום רשימת הממתינים לדירה ציבורית, ביניהם: רכישת כ 1,200 דירות חדשות ברחבי הארץ, אכלוס כ-600 דירות ריקות על ידי הגמשת קריטריונים, תכנית להקצאת 5 אחוז מפרויקטים של מחיר למשתכן עבור הדיור הציבורי, תכנית "משכנתא רוכשת" ותכנית להשגת הון לרכישת 1,000 דירות נוספות.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "במדינת ישראל ישנם 2 מיליון אזרחים שלא מצליחים ״לגמור את החודש״. החלשים מבינהם הם זכאי הדיור הציבורי. כל דירה נוספת שאנחנו רוכשים מיועדת ישירות לאלו הזקוקים לה יותר מכל. אני שמח על כך שהצלחנו להביא לרכישת 94 יח"ד בירושלים, שגם יסייעו לאכלוס משפחות נוספות וגם יחזקו את אחיזתנו בעיר הבירה של מדינת ישראל".

יצוין כי הרכישות בוצעו במחיר הנמוך ב 0.3%, בממוצע, מהערכות השווי של שמאיי המקרקעין שסקרו את הדירות, כאשר הסכום הכולל של הרכישה מגלם גם את עלויות שיפוץ הדירות, טרם אכלוס המשפחות הזכאיות. הדירות נרכשו במגוון שכונות (ארמון הנציב, גילה, הר חומה, נווה יעקב, פסגת זאב, קריית יובל ושכונת רמות)  . מחצית מהן כבר נמסרו לחברה ואוכלסו ע"י משפחות שהמתינו לפתרונות דיור.

 

תמונה: ליאור מזרחי/ flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה