תזונה נכונה לעור פנים בריא



האם ידעתם שאפשר ליהנות מעור פנים זוהר ובריא בעזרת תזונה נכונה?

כשאנו רוצים לטפח את עור הפנים, אנחנו דואגים לנקות אותו היטב ולטפל בו בעזרת תכשירים שונים, אנו שומעים וקוראים המון על טיפוח עור הפנים, דואגים לשטוף את הפנים היטב בכל בוקר וערב, משתמשים  בקרם, פילינג, מקפידים למרוח קרם לחות לפני השינה ועוד הרבה עצות טובות ומועילות, אבל מצב עור הפנים שלנו תלוי לא רק בתכשירים בהם אנחנו משתמשים, אלא גם משקף היטב את מה שאנו אוכלים.

בעזרת תזונה נכונה ניתן ליהנות מעור פנים בריא וזוהר. מומחי התזונה של חברת הרבלייף מעניקים עצות מה לאכול כדי לשמור על עור הפנים ואיך להימנע מעור פנים בעייתי:

פצעונים - אקנה, או בשמה העממי "פצעי בגרות", היא בעיה שכמעט כל נער ונערה מכירים. תופעת האקנה מתרחשת בעיקר בגיל ההתבגרות, לרוב בגלל שינויים הורמונליים. אבל גם מבוגרים עלולים לסבול מהתפרצויות של פצעונים. תזונה המבוססת באופן קבוע על כמויות גבוהות של פחמימות פשוטות, עלולה לגרום להתפרצות דלקת כרונית קלה בגוף. אתם יכולים לדמיין את הדלקת הזו כמעין אש נמוכה שמתפשטת בגוף וגורמת לבעיות שונות, כמו בעיות עור, שמתבטאות בפצעונים ואקנה. במקרה כזה, תזונה נכונה יכולה לעזור לפתור את המצב. ותרו על הפחמימות הפשוטות ועברו לצרוך באופן מתון פחמימות מורכבות כמו קמח מלא, כוסמת, קינואה ושיבולת שועל.

פגעי שמש, קמטוטים וקמטים - טקסטורת העור והגמישות שלו נקבעים במידה רבה על ידי החלבונים, קולגן ואלסטין, שנמצאים תחת פני העור. כל מה שפוגע בחלבונים האלה, עלול לגרום להופעת קמטוטים וקמטים, שגורמים להיראות מבוגרים יותר. אחת הסיבות שכל כך חשוב להגן על העור מפני השמש היא שקרני ה UV  של השמש מסייעות להיווצרות רדיקלים חופשיים, שעלולים לפגוע קשות בקולגן ובאלסטין. אז מה עושים כדי להגן על העור? קודם כל, משתדלים להימנע מחשיפה לא מבוקרת לשמש ודואגים תמיד למרוח קרם הגנה. אבל בנוסף, גם במקרה הזה תזונה נכונה יכולה לעזור. נוגדי חמצון, רכיבים שנמצאים בשפע בפירות ובירקות, מסייעים לגוף להילחם בהיווצרות רדיקלים חופשיים. קיים קשר ישיר בין רמות נוגדי החמצון בעור לבין הטקסטורה של העור. העור של אנשים עם רמות נמוכות של נוגדי חמצון מרגיש בדרך כלל גס יותר. לאנשים עם רמות גבוהות של נוגדי חמצון יש עור חלק יותר.


מזונות שמסייעים למראה עור בריא וזוהר :

דגים - דגים הם מקור מצוין לחלבון, בו הגוף משתמש כדי לבנות קולגן ואלסטין. דגים מכילים גם חומצות שומן אומגה 3, שנלחמות בדלקות ובכך מסייעות לבריאות העור. השומנים הבריאים האלה נמצאים בשפע בדגים שמנים כמו סלמון ופורל, אבל כל הדגים מכילים אומגה 3, כך שכדאי פשוט לשלב בתזונה השבועית מספר ארוחות דגים.

פחמימות "טובות" - נסו להוציא מהתפריט שלכם פחמימות פשוטות וסוכרים, כמו קמח לבן, פסטות מקמח רגיל, סוכר לבן וממתקים. החליפו אותן בפחמימות "טובות", כמו ירקות, קטניות ודגנים מלאים. כשאתם בוחרים בפחמימות בריאות, אתם מכניסים לגוף מזון עם ערך גליקמי נמוך, שמסייע לכם להרגיש שובע לזמן ארוך יותר.

פירות וירקות צבעוניים - פירות וירקות בעלי צבע עז מקבלים את הצבע שלהם מרכיבים שנקראים קרוטנואידים. חלק מאלה יכולים להפוך לוויטמין A  שהגוף משתמש בו כדי לעזור לתאי העור להתרבות. מכיוון שהגוף שלנו משיל כ30,000-40,000 תאי עור מדי יום, אין ספק שמדובר ברכיב חשוב במיוחד למראה העור. פירות וירקות רבים הם גם מקור מצוין לוויטמין C  שהגוף זקוק לו כדי ליצור קולגן. קרוטנואידים וויטמין C משמשים גם כנוגדי חמצון ומסייעים להילחם בהיווצרות הרדיקלים החופשיים.

אגוזים וזרעים - אגוזי עצים, כמו שקדים ואגוזי מלך, וזרעים כמו פשתן וצ'יה, מספקים לגוף חומצות שומן אומגה 3. אגוזים מסוימים (ובמיוחד אגוז ברזיל) הם מקור מעולה לסלניום, מינרל שמשמש גם כנוגד חמצון.

אל תשכחו לשתות- כדי שכל החומרים המזינים האלה ינועו בתוך הגוף, וכדי שחומרים לא רצויים יצאו מהגוף, תאי העור (וכל התאים בגוף, למעשה) זקוקים לנוזלים. מים הם כמובן הבחירה האידאלית, וכך גם תה ירוק, שמספק לא רק נוזלים, אלא גם נוגדי חמצון.

באדיבות הרבלייף – דרך חיים. 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה