כנס התחדשות עירונית בירושלים



חברת מוריה לפיתוח ירושלים קיימה שבוע שעבר בסינמה סיטי ירושלים כנס יזמים מיוחד בנושא התחדשות עירונית בירושלים במסגרתו חשפה בפני יזמים וקבלנים את פוטנציאל הבנייה בעיר במסגרת התחדשות עירונית

לכנס הגיעו נציגי חברות בניה מהגדולות במשק ביניהן : חברת שכון ובינוי, חברת רוטשטיין, חברת י.ח דמרי ,קרדן ועוד.

נציגי החברות הבכירות שמעו במהלך הכנס על ההזדמנויות שמציעה עיריית ירושלים לבנייה בפרויקטים להתחדשות עירונית בעיר – פינוי בינוי ותמ"א 38.

בשונה מאזור המרכז בירושלים, שבה קיימת תכנית מתאר לעיר, לכל אחת מ-28 השכונות, תכנית אב בעלת תנאים משלה.

במהלך הכנס סקר עמית פוני - ראש המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה את תכנון העתידי בעיר ונתן ליזמים טיפים מקצועיים כיצד לקדם פרויקטים להתחדשות עירונית בירושלים.

לדבריו, "ירושלים שונה במספר מובנים מהמרכז. השפה התכנונית כאן היא אחרת וגם אופי הבנייה שונה .  באזורים רבים יש בניינים המיועדים לשימור  מחמיר .  לכל שכונה מאפיינים משלה ואוכלוסייה אחרת וצריך לדעת כיצד יש לפנות אל התושבים כדי לקדם מולם פרויקט . יש הבדל משמעותי למשל בין הקמת פרויקט בקריית היובל לבין הקמת פרויקט ברחביה, הרגישות החברתית בירושלים גדולה יותר ממקומות אחרים".

כמו כן בכנס הציגה הגב' שירה אבני מהמחלקה לשירותי קהילה בעיריית ירושלים את הדגשים החברתיים לקידום פרויקט. עו"ד משה טרספולסקי הציג את העקרונות המרכזיים לניהול מו"מ עם דיירים לפרויקט מוצלח.

המפגש הסתיים בהרצאתה של אדריכלית שרון דינור ממח' תכנון עיר בעיריית ירושלים עם מקרי בוחן מרכזיים של פרויקטי תמ"א 38, מתוך הניסיון המצטבר של כאגף בבדיקת בקשות ולאור החלטות ועדת ערר שהתקבלו לאחרונה.

בכנס הציגה חברת מוריה לפיתוח ירושלים נתונים אודות ההתחדשות העירונית בירושלים מהם , עולה כי פוטנציאל ההיצע של יחידות הדיור בבירה מכוח תוכניות פינוי-בינוי  מגיע ל- 102 , במסגרתן מתווספות לעיר מעל 26 אלף דירות עד שנת 2040.

מספר הפרויקטים של פינוי בינוי בשלבי תכנון שונים עומד כיום על 35. אילו תכניות הצפויות להוסיף לעיר עוד כ 10,000 דירות חדשות.

בין תכניות אלה יש 8 תכניות אשר כבר מאושרות למתן תוקף הכוללות כ- 1900 דירות חדשות.

כמו כן , ארבע תכניות נמצאות היום בהפקדה בוועדה המחוזית, עם היצע צפוי של כ-1,200 יחידות דיור, ועוד 23 תכניות עם היצע של כ-7,400 יחידת דיור שנמצאות בשלבים מוקדמים יותר.

שכונות בהן פרויקטים של פינוי בינוי גדולים במיוחד  הן קריית היובל – 4461 דירות שיתווספו בעתיד לשכונה, וגילה עם 1000 דירות חדשות.

דורון נויוירט , מנכ"ל מוריה התייחס לכנס היזמים ואמר :" התנאים הייחודים הקיימים רק בירושלים בתחום ההתחדשות העירונית מושכים הרבה יזמים לעיר. חשוב לציין כי לצד היזמים הירושלמיים יותר ויותר יזמים שעיקר פעילותם במרכז מגיעים לירושלים. אפשר בהחלט להגיד שבתחום זה “נפרץ שער הגיא” ואנו רואים עלייה ניכרת של יזמים בתחום ההתחדשות העירונית בירושלים ובעיקר ממרכז הארץ”.

תמונה: יח"צ  

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה