מאראד חבאבה בן ה- 16 הגשים את חלומו להתנדב במד"א



לאחרונה התקבלה במד"א משאלה מרגשת במיוחד, מאראד חבאבה, נער בן 16 וחצי משועפט חלה כשהיה בכיתה י' ומאז מטופל במחלקה האונקולוגית. מאראד כבר בבית ספרו עבר קורס עזרה ראשונה של מד"א ומאז רצה להתנדב בארגון ולהציל חיים. כאשר שמעו בעמותת Make-A-Wish Israel המגשימה את משאלות לבם של ילדים החולים במחלה מסכנת חיים על משאלתו של מאראד הם פנו למד"א על מנת להגשים לו את החלום

צוות אמבולנס המשאלות של מד"א הגיע לביתו של מאראד בשכונת שועפאט בירושלים ולקח אותו יחד עם אביו, סמיר לתחנת מד"א בקריית אונו, שם נחשף מאראד לכל ההיבטים השונים של הפעילות של מד"א.

מאראד שבילה יום שלם בתחנת מד"א קיבל סט מדים וכובע של מד"א והרגיש איך זה להיות מתנדב מד"א בכל תפקיד אפשרי. בהתחלה למדו מאראד ואביו על יחידת האופנועים של מד"א המונה כ- 500 אופנועים והבינו את חשיבותם בהגעה מהירה לאירוע ומתן טיפול רפואי בזמן קצר ביותר מתחילת האירוע, לאחר מכן, קיבלו סיור בניידת טיפול נמרץ ושמעו הסברים על תפקידי הצוות השונים ועל הציוד הרפואי המתקדם. בנוסף, סיירו במוקד הלאומי של מד"א וזכו לקחת חלק בהזנקת צוותים לאירוע חירום וקיבלו הסבר על אפליקציית "מד"א שלי" מאפשרת ליצור קשר עם מוקד החירום 101 של מד"א בלחיצת כפתור תוך כדי שידור המיקום באופן אוטומטי על מנת לייעל את המענה הרפואי.

חובש בכיר וקצין משמרת במוקד 101 של מד"א במרחב דן, אנואר אבו דין, ליווה את מאראד במהלך הביקור והתרגש מאוד: "במהלך הביקור של מאראד הייתי על סף דמעות, הגשמנו לו חלום וראינו עליו שהוא רק רוצה ללמוד עוד ועוד על הפעילות של מד"א ולדעת איך להציל חיים". לצד אנואר ליוו את מאראד במהלך היום משה גלבשטיין פאראמדיק מד"א באמבולנס המשאלות, וח'אלד שילבאיה חובש רפואת חירום ונהג באמבולנס המשאלות של מד"א וחובש רפואת חירום כונן על אופנוע מד"א מוחמד אבו לבדה.

אביו של מאראד הודה למד"א על ההזדמנות והחוויה שנתנו לבנו ואמר: "אני רוצה להודות לכל מי שפגשנו ולקח חלק ביום הזה, אין ספק שצוותי מד"א עושים עבודה חשובה מאוד ובעקבות המחלה של בני אנחנו מעריכים את הצלת החיים עוד יותר. מאראד היה מוקסם מכל מה שראה, בייחוד אחרי הטיפול האחרון שהיה קשה לו מאוד, החוויה הזו נתנה לו המון כוח ושמחה אותו מאוד".

דניס בר-אהרון מייסדת ומנכ"לית Make-A-Wish Israel: ״אני נרגשת בכל פעם מחדש מההירתמות של כל כך הרבה אנשים שמתכנסים יחד להגשים משאלה קסומה לילד המתמודד עם מחלה מסכנת חיים. תודה מכל הלב לשותפינו היקרים במד"א״.

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מאוד מרגש אותנו לראות נער צעיר שכל כך מתעניין בפעילותנו ומבין את החשיבות של הצלת חיים כפעילות יום יומית. אני שמח שזכינו להגשים למאראד את חלומו ולאפשר לו להיות מתנדב מד"א ליום אחד. מד"א ימשיך לפעול למען בריאותם של האזרחים, בכל המובנים, וינסה להשכיח את כאבם ככל שניתן. אני שולח ברכות החלמה מהירה וחיזוקים למשפחה".

"אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מגן דוד אדום, ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות ושיכולת הניידות שלהם אבדה. הגשמתה של כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן - בליווי צוות רפואי של מד"א שעבר הכשרה מתאימה

מוקד 'אמבולנס המשאלות של מד"א' 1-800-600-101

תמונה: דוברות מד"א 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה