בדיקת מתנדבי אור ירוק התקיימה ב- 341 מוסדות חינוך ב- 107 רשויות מקומיות. במהלך הסיורים בדקו המתנדבים את תקינות מעברי החציה, קיומם של פסי האטה ליד בית הספר, תקינות השילוט והתמרורים באזור, תקינות וקיום מעקה בטיחות, קיום וסימון מתאים של מפרץ להורדת ילדים בצורה בטוחה ומפגעי בטיחות כלליים בקרבת מוסדות החינוך. ממצאי הבדיקה הועברו לגורמים הרלוונטיים ברשויות המקומיות במטרה להתריע על המפגעים ולאפשר לרשויות לתקנם בטרם פתיחת שנת הלימודים.

גם מתנדבי עמותת אור ירוק בירושלים ערכו בדיקת מפגעים במוסדות החינוך ואלו ממצאי הבדיקה:

מקיף גילה – מעבר החציה דהוי ומחוק, אין מעקה בטיחות, אין פסי האטה.

אורט ספניאן – מעבר החציה דהוי ומחוק, אין תמרורים מתאימים, אין מעקה בטיחות, אין מפרץ חניה להורדה בטוחה של התלמידים, אין פסי האטה.

דנמרק – מעבר החציה דהוי ומחוק, אין מעקה בטיחות, אין פסי האטה.

חוות הנוער הציוני - מעבר החציה דהוי ומחוק, אין מפרץ חניה להורדה בטוחה של התלמידים, אין פסי האטה.

עירוני ה' -מעבר החציה דהוי ומחוק, אין מפרץ חניה להורדה בטוחה של התלמידים, אין פסי האטה.

בית ספר לבנות רוטשילד –אין מעבר חציה, אין תמרורים מתאימים, אין פסי האטה.

גן ידל –אין מעבר חציה, אין תמרורים מתאימים, אין פסי האטה.

ליד"ה -אין מפרץ חניה להורדה בטוחה של התלמידים, אין פסי האטה.

גילה א' -אין מפרץ חניה להורדה בטוחה של התלמידים, אין פסי האטה

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות לוודא שסביבת מוסדות הלימוד בטוחה בכדי להבטיח שהילדים שלנו יחזרו בשלום לביתם. התקנת פסי האטה, שמירה על מעברי חציה צבועים ושילוט מתאים סביב מוסדות החינוך תסייע למאמץ להפחתת מספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נהרגו בתאונות דרכים 68 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 ונפגעו כמעט 5,000. לאורך העשור האחרון ישראל ניצבת במקום הראשון מקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים. 

תמונה: אור ירוק