כתב אישום: נער בן 17 ייצר מטעני צינור במטרה להשליכם לעבר כוחות הביטחון



פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום (ד') כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד קטין בן 17 ממזרח ירושלים בגין ייצור נשק (מטעני צינור) למטרת טרור

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חן בן שלום, כשנה לפני הגשת כתב האישום, מתוך רצון לנקום את מותה של בת דודו של הנאשם, מחבלת שנורתה למוות על ידי כוחות הביטחון לאחר שביצעה פיגוע דקירה בו נפצע אזרח ישראלי, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לייצר מטעני צינור במטרה להפעילם ולהשליכם לעבר אנשי כוחות הביטחון המוצבים במחסום קלנדיה.

כדי להוציא את תוכניתו מן הכוח אל הפועל, ביקש הנאשם מחברו, בן 17 אף הוא, כי ירכוש עבורו 100 כדורי 16-M. זמן מה לאחר מכן, בעקבות בקשת הנאשם, פנה החבר לאדם שלישי ורכש ממנו את הכדורים. בסמוך, פגש הנאשם בחברו, נטל ממנו את הכדורים ושילם לו תמורתם. בהמשך, הנאשם וחברו הלכו לשטח פתוח סמוך לביתו של הנאשם, שם אספו את תכולת תרמילי הכדורים (אבק שריפה). כחצי שנה לאחר מכן, נפגשו השניים בקלנדיה והנאשם ביקש מחברו כי ירכוש עבורו 70 כדורי 16-M. החבר רכש מהאדם השלישי  60 כדורי 16-M פגומים, ובהמשך נתן אותם לנאשם ששילם לו עבורם. לאחר מכן אספו השניים את תכולת התרמילים של הכדורים. באותו היום, רכש הנאשם, יחד עם חברו, 2 קופסאות זיקוקים, שמכילות, כל אחת מהן 25 זיקוקים. לאחר רכישת הזיקוקים, ובהתאם לסיכום ביניהם, רכש חברו של הנאשם בחנות סמוכה 6 צינורות באורך 15 ס"מ ותריסר פקקי איטום, ואילו הנאשם הביא עמו את אבק השריפה, וכן תערובת שקית מסמרים אותה הכין מבעוד מועד, ויחדיו פנו לשטח הפתוח. בהמשך, מילאו השניים את הצינורות באבק השריפה של הכדורים ושל הכדורים הפגומים, באבק השריפה של הזיקוקים ובמסמרים, סגרו את הצינורות בפקקי האיטום, והניחו בפתחו של כל צינור פתיל הצתה, אותם נטלו מהזיקוקים. לאחר שייצרו 6 מטעני צינור, השניים נפרדו, והנאשם נטל את המטענים עמו בשקית, וכן את יתרת אבק השריפה. כעבור 4 חודשים בערך, השניים נפגשו שוב בשטח הפתוח וייצרו עוד 3 מטעני צינור.

תמונה: אביר סולטן/ flash 90 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה