ראש השנה בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע



שלל פעילויות ואירועים לכל המשפחה בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע באיזור ירושלים והסביבה

עפיפון לראש השנה במורשה, בית גוברין

נברך את השנה החדשה ונעיף עפיפונים צבעוניים מעל תל מורשה, הניצב בראש גן לאומי בית גוברין ומשקיף על מרחבי השפלה. אפשר להביא עפיפונים מהבית או לקנות במקום. כמו כן נציע תצפיות מודרכות על המרחבים המרשימים הנשקפים מן התל.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: שבת 23.9 (ראש השנה) בשעות 10:30- 15:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

 

ראש השנה בשמורה הנמוכה בעולם – עינות צוקים

לכבוד ראש השנה יהיו סיורים ב"שמורה החבויה" ובהם נקבל את השנה החדשה ונכתוב ברכות ואיחולים לטבע ולים המלח המתייבש. בסיור נכיר את נווה המדבר הגדול בישראל ואת בעלי החיים המיוחדים החיים בו, ונשמע את סיפורו של ים המלח הגווע.

היכן: שמורת טבע עינות צוקים

מתי: ימי רביעי עד שבת (ראש השנה) 20-23.9 בשעות: 10:00, 12:00, 14:00 (הסיור ב-10:00 יהיה ארוך ומעמיק).

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: חוברת "פקחים צעירים" לכל המשפחה. מטיילים בשמורה לפי חוברת ההפעלות והמשימות והופכים לפקחים צעירים השומרים על ערכי הטבע והמורשת. ניתן להוריד את החוברת כאן או לקנות באתר


נווה מדבר קסום בנחל פרת

בנפלאות הטבע של נחל שוקק ובריכות טבעיות נפגוש צמחייה ובעלי חיים הגרים בשמורה, ונכיר את מעשי ידי האדם בעת העתיקה. המים של עין פרת היו מוקד משיכה למתבודדים ולנמלטים בכל שנות ההיסטוריה. גם ירמיהו הנביא מענתות, הנזיר המתבודד הראשון חריטון ועוד אחרים ראו את בריכות המים, כרו אוזן לשקט מסביב ונפעמו מיפי המקום ומעוצמתו.

היכן: שמורת טבע נחל פרת (עין פרת)

מתי: ימי שישי ושבת (ראש השנה) 22-23.9 בשעות 10:30, 12:30, 14:30.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: חדש! חוברת "פקחים צעירים" לכל המשפחה. מטיילים בשמורה לפי חוברת ההפעלות והמשימות והופכים לפקחים צעירים השומרים על ערכי הטבע והמורשת. ניתן להוריד את החוברת כאן או לקנות באתר.

ארמון נופש מלכותי בהרודיון

סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו ונתן לו את שמו. נהנה מתצפית נוף מרהיבה למדבר יהודה וירושלים, נבקר בארמון מבוצר, נרד למאגרי המים ונתרשם משרידי קבר הורדוס שנחשפו לאחרונה באתר.

היכן: פארק (גן לאומי) הרודיון

מתי: ימי חמישי עד שבת (ראש השנה) 21-23.9 בשעה 12:00.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: חוברת "פקחים צעירים" לכל המשפחה. מטיילים בהרודיון  עם חוברת ההפעלות והמשימות והופכים לפקחים צעירים השומרים על ערכי הטבע והמורשת. ניתן להוריד את החוברת כאן או לרכוש באתר.       

 

חניוני הלילה
לילה עם הירח הראשון של תשע"ח לינה משפחתית בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים

 

פעילויות מהנות, בריכות שכשוך ומתקני שעשועים, בישול בשטח והמון חוויות שאפשר לחוות רק בלילה. אתם מביאים אוהל, אנחנו מספקים חוויה מושלמת לתחילת השנה - לינה משפחתית במגוון חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. למחרת מתעוררים בחיק הטבע – לחוש ראשונים את יופיו ורעננותו ,ליהנות מטיול נעים לפני שחוזרים הביתה עם טעם שיישאר אתכם לאורך השנה.

היכן: כל חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים

מתי: רביעי עד שבת 20-23.9, ראש השנה.

למגוון הפעילויות והאתרים היכנסו לאתר www.parks.org.il

פעילויות נוספות באיזור ירושלים והסביבה:
עצמאי בשומרוני הטוב

סיור עצמאי עם מערכת ההדרכה הקולית החדשה באתר "השומרוני הטוב" בו נמצא מוזיאון מקסים האוגד בתוכו מגוון פסיפסים מרחבי יהודה ושומרון וממצאים ארכיאולוגים נוספים, המספרים סיפור מרתק של מעשה חסד ועזרה לזולת, אחווה רעות וסובלנות בין אדם לחברו. סיפור שהפך לסמל מושג וגם חוק. המסלול מונגש לבעלי מוגבלות וצרכים מיוחדים.

היכן: אתר השומרוני הטוב

מתי: כל ימות השבוע ובשעות פעילות האתר.

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.


סיור חינמי לקבוצות בהרודיון  

סיור מודרך לקבוצות מעל 20 משתתפים וללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר. בימים א' עד ה' בשעות פעילות האתר (לא כולל ימי שישי, שבתות וחגים). הסיור מתקיים בשפה העברית בלבד, חובת תיאום מראש ולקבוצות בלבד.

היכן: פארק (גן לאומי) הרודיון

מתי: ימים ראשון עד חמישי, בהזמנה ותיאום מראש.

בתיאום מראש בלבד - הזמנת הדרכה לקבוצות בטלפון 02-5636249.

 
חוזרים אל השמורה החבויה

פנינת טבע יפהפייה מסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות מים לשכשוך.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה