המפכ"ל אלשיך על האלימות בהפגנת החרדים: אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. הייתה אלימות קשה של החרדים



בשיחה עם כתבים לכבוד ראש השנה, אמר אלשיך על ההפגנה אמש בירושלים: "הרגשתי רע מאוד שראיתי את הסרטונים. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. היתה אלימות קשה של החרדים"

אתמול, עשרות חרדים הפגינו במחאה על מעצר משתמט גיוס, נכדו של אדמו"ר. במקביל, שוטרים תועדו כשהם פועלים באלימות נגד אותם חרדים. במחלקה לחקירות שוטרים החלו היום (א') לאסוף את הסרטונים שהתפרסמו בכלי התקשורת ובאינטרנט.. במח"ש מסרו שבקרוב תתקבל החלטה אם לפתוח בחקירה נגד השוטרים ולוחמי מג"ב שבעטו והפעילו כח חריג ולא סביר נגד מפגינים שלא תקפו אותו.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "המשטרה נאלצה להשתמש באמצעים לפיזור הפרות סדר ולעצור לחקירה תשעה מתפרעים, תוך ניסיון למנוע את המשך ההפגנה האלימה והבלתי חוקית ואת חסימת הצירים. כבכל אירוע מסוג זה, תיבדק גם התנהלות השוטרים במקום, בדגש על אחד האירועים בו לכאורה נראה מהסירטון שהופץ ברשת, כאילו הופעל כח שלא לצורך אכיפה. כל מה שחשוד לכאורה כחריגה מסמכות והפעלת כוח לא מידתית, יועבר לבדיקה במח"ש.

בטקס הרמת כוסית במטה הארצי של משטרת ישראל בנוכחות השר לבטחון פנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך אמר המפכ"ל לכתבי משטרה על ההפגנה אמש בעיר, "הרגשתי רע מאד שראיתי את הסרטונים. אני לא מצדיק את זה, אולי יש שוטרים שצריכים להעמיד לדין. היתה אלימות קשה של החרדים. הפעלת הכוח מולם על פניו-לא מוצדק. אפשר היה לצאת מהסיטואציה הזו אחרת. אם השוטר איבד שליטה -ישלם על זה. שוחחתי אמש והיום עם פיקוד מחוז י-ם ונתתי את דעתי בעניין. מח"ש חוקרת. לאחר סיום חקירת מחש נערוך בדיקה משלנו".

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו גם השתתף בטקס הרמת הכוסית והתייחס להפגנה: "אמש הייתה למשטרה חריגה בהתנהלותה, הדבר לא מאפיין את המשטרה ועל כולם לזכור כי ׳בצלם אלוקים עשה את האדם׳". לאו שברך את הפעולות השונות והמבורכות של המשטרה. בדבריו הזכיר הרב הראשי  את "החריגה" שהייתה אתמול למשטרה בהפעלת אלימות חריגה כנגד מפגינים. "למרות החריגה שהייתה אתמול למשטרה, הדבר איננו מאפיין את המשטרה ועל כל השוטרים לזכור כי ברור שהדרך היא לתת כבוד לכל אחד ואחת כמו שהתרגשנו לפני שבוע לראות את השוטרת מגישה מים למפגינה הנכה. 
בסיום דבריו ברך הרב הראשי את שוטרי משטרת ישראל לשנה טובה ושיבח את מסירותם להצלת נפשות ושמירה על בטחון הציבור בכל ימות השנה.

צילום: פלאש 90/יונתן זינדל. 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה